محلول ضدعفونی کننده به همت محققان دانشگاه تبریز تولید شد

محققان مرکز رشد دانشگاه تبریز، محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح را برای مقابله با ویروس کرونا تولید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع ویروس کرونا در کشور و کمیاب و نایاب شدن مواد ضدعفونی کننده در داروخانه، محققان دانشگاه تبریز را وادار به تولید محلول‌های ضدعفونی کرده است.

کرونا که آمد خیلی‌ها ترسیدیم برخی از جان و برخی از مال مان و برخی هم از غم همنوعان، اما برخی‌ها با پای همت و دست اراده و با فکر پاک به میدان آمدند تا در کنار مردم باشند و محققان دانشگاه تبریز نیز با تولید مواد ضدعفونی کننده دست و محیط در دانشگاه تبریز به یاری مردم شتافتند.

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز به خبرنگار مهر می‌گوید: اساتید دانشکده شیمی فرمول‌هایی را مطرح کردند که با قیمت پایین و کارایی و سرعت بالاتر بتوانیم مواد ضدعفونی کننده تولید کنیم.

پور زیاد می‌افزاید: همکاران مرکز رشد دانشگاه تبریز، چندین شبانه روز است که مشغول تحقیق و تولید این ماده ضدعفونی کننده هستند.

وی با اشاره به میزان تولید در این مرکز اظهار می‌دارد: هم اکنون ۵ هزار لیتر در نصف روز تولید می‌کنیم و اگر مواد اولیه به دست ما برسد، توان تولید حداقل ۱۰ هزار لیتر و بیشتر از آن را هم داریم، اگر جا و مکان باشد ۱۰۰ ها نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز اعلام آمادگی کرده‌اند تا میزان تولید را افزایش دهیم.

رئیس گروه شیمی تجزیه دانشگاه تبریز نیز تاکید می‌کند: هدف ما تولید زیاد و کوتاه کردن دست فرصت طلبان است.

اسدپور می‌گوید: الکل را رقیق سازی کرده و مقداری اسانس و مرطوب کننده اضافه کرده و در بسته بندی‌های کوچک آماده کرده‌ایم تا در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه می‌دهد: برخی محلول‌های دیگری نیز برای ضدعفونی کردن سطوح تهیه شده تا مردم برای ضدعفونی کردن نرده‌ها، پله‌ها، دستگیره‌ها و… استفاده کنند.

باید بدانیم، کرونا رفتنی است، اما از یادمان نمی‌رود که زنجبیل کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و سیر و لیموشیرین را ۵۰ هزار تومان عرضه کردیم.

ماسک و مایع ضدعفونی را هم احتکار کردیم، اما باور کنیم که از هر دستی بگیریم با همان دست خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا