توقیف ۶۷۱ خودرو با طرح فاصله گذاری اجتماعی/ هنوز تصمیم جدیدی برای محدودیت‌های کرونایی نگرفته‌ایم

دبیر کمیته امنیتی ستاد مبارزه با کرونا از توقیف ۶۷۱ دستگاه خودرو‌ در طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این طرح تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و پس از این تاریخ  قرار است ستاد ملی کرونا دوباره نسبت به اجرای آن تصمیم‌گیری‌ کند.

او درباره وضعیت تردد خوردروها در تعطیلات نوروز گفت: ما از خروج خودروها از استان‌ها ممانعت نکردیم اما افراد غیر بومی حق ورود به شهرها را نداشتند، این طرح همچنان تا ۲۰ فروردین ادامه داد.

قاسمی تصریح کرد:  طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا ۳ پارامتر دارد، پارامتر اول آن ممنوعیت تجمعات رسمی و غیر رسمی از جمله پارک‌ها، بوستان، مساجد و اماکن مذهبی است، پارامتر دوم تردد خودرو‌ها و ممنوعیت افراد غیر بومی به سایر شهر‌ها بوده و پارامتر سوم فعالیت مشاغل مختلف است که مشاغل در سه دسته تقسیم شده‌اند؛ گروه اول از مشاغل، ضروری بوده و  دائم دایر هستند، گروه دوم آن دسته از مشاغلی هستند که غیرضررورند و باید تعطیل باشند و گروه سوم بنا به اقتضا مانند دفاتر پلیس +۱۰ و .. به صورت محدود فعالیت دارند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا چقدر از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده، گفت: اثرگذاری این طرح در کنترل شیوع ویروس کرونا را وزارت بهداشت باید اعلام کند، البته زود است که بخواهیم آمار اعلام کنیم، چرا که برخی از هموطنانمان علی رغم توصیه‌های فراوان، به سفر رفتند و ۱۴ فروردین به شهر‌های خود بازگشتند، اگر بخواهیم دقیق آمار را بررسی کنیم باید تا ۲۵ فروردین صبر کنیم تا ببینم تاثیر سفر‌های مردم چگونه بوده است.

او ادامه داد: پس از ابلاغ جریمه برای خودرو متخلفی که طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند، تاکنون ۶۷۱ دستگاه خودرو‌ توقیف شده‌ و حدود ۵ هزار و ۴۰ خودرو  هم جریمه‌ ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند که این آمار نشان می‌دهد مردم در ایام نوروز  با ما همکاری خوبی داشتند.

قاسمی تصریح کرد: ما در ساختار ستاد ملی کرونا حرکت می‌کنیم و اگر ستاد ملی تصمیم جدیدی مبنی بر اینکه طرح دیگری را اجرا کند که مرتبط با کمیته اجتماعی و انتظامی کرونا باشد، بر اساس آن اقدامات را انجام خواهیم داد و نتیجه آن را به ستاد ملی کرونا ابلاغ می‌کنیم.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا گفت: مردم در طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا نهایت همکاری را با ستاد ملی کرونا داشتند و روز طبیعت با مسئولان همراهی کردند؛ من از همه ملت ایران تشکر می‌کنم. همچنین از مردم خواهشمندم که فرآیند بیماری کرونا را مثل همیشه جدی بگیرند و با توجه به اینکه پزشکان اعلام کردند ممکن است این بیماری تا پایان سال همراه ما باشد به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا