پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مرمت حمام تاریخی تسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مرمت حمام تاریخی تسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده صبح امروز در بازدید از اماکن تاریخی در حال مرمت استان با اشاره به ویژگی حمام‌های قدیمی آذربایجان به لحاظ معماری خاص و نحوه بازچرخانی و گرمایش آب، ادامه داد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که حمام‌های با ارزش تاریخی و زیبای متعددی را در خود جای داده که یکی از آثار شاخص در این حوزه حمام تاریخی تسوج است.

او ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال اهداف صیانت و حفاظتی خود از بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج را از سال ۹۷ در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، به اقدامات صورت گرفته در این مرحله از مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج اشاره کرد و گفت: تاکنون اقداماتی نظیر، شمع بندی و لایه برداری دیوارها، باز کردن بندهای آجری داخل بنا، بازسازی دیوارهای فرسوده (برداشت نقاط فرسوده)، خاکبرداری و نخاله برداری داخل حمام و اجرای دیوار آجری تا پای طاق، اجرای حوض عیانی و برداشت سکوهای بتونی و کف انجام گرفته است.

حمزه‌زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی تسوج با اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال اجرا است و مراحل آتی آن طی سال جاری انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا