بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا اقدام می‌کند

بیل گیتس قصد دارد میلیاردها دلار برای تولید ۷ واکسن احتمالی کووید ۱۹ سرمایه گذاری کند و ممکن است دو مورد از آنها به تولید انبوه برسد.

بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا اقدام می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، بیل گیتس قصد دارد میلیاردها دلار برای تولید ۷ واکسن احتمالی کووید ۱۹ سرمایه گذاری کند و ممکن است دو مورد از آنها به تولید انبوه برسد.

میلیاردر مایکرسافت گفت: بنیاد بیل گیتس بودجه ساخت ۷ نوع واکسن برای بیماری کووید ۱۹ را تأمین می‌کند و در پایان یک یا نهایتا دو مورد واکسن برای تولید انبوه انتخاب می‌شوند. 

این بدین معنی است که میلیاردها دلار تنها برای تولید واکسن صرف می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. 

بیل گیتس ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد دنیا با از دست دادن تریلیون‌ها دلار مواجه است، هدر دادن چند میلیارد دلار برای کمک کردن به جهان ارزش آن را دارد که واکسن این بیماری در نهایت تولید شود.

 مدیر ارشد اجرایی آمریکایی، مدعی شد: بنیاد بشردوستانه می تواند سریع‌تر از دولت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج شود و ساخت واکسن را توسعه دهد.

گیتس گفت: ما برای تولید ۷ واکسن در کارخانه سرمایه فراهم می‌کنیم تا با پرسیدن این سوال که «کدام واکسن کارآمد است؟» فرصت را از دست ندهیم.

بیل گیتس و همسرش در اوایل ماه فوریه ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه یک واکسن سرمایه گذاری کردند و همچنان تصمیم کمک به روند توسعه ساخت واکسن را دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا