توقیف و جریمه ۱۶۲۴ خودرو در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی آذربایجان‌شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۲ فروردین خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح در استان ۱۳۳ دستگاه خودرو توقیف و مالکان یکهزار و ۴۹۱ دستگاه خودرو جریمه شدند.

سردار حسین عبدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان اظهار داشت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی ترددها محدود و زنجیره سفرها قطع شده است که با استقرار ۷۱ پست ایست و بازرسی پلیس در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری و از خروج خودروهای عازم به خارج از شهرستان‌ها نیز ممانعت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی از ورود ۱۹ هزار و ۳۵۰ خودرو به حوزه سرزمینی آذربایجان‌شرقی جلوگیری و از خروج ۲۱ هزار و ۱۳۵ خودرو از شهرهای استان نیز ممانعت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنای پلیس بر تذکر به رانندگان بوده است ولی برخی از رانندگان که اصرار به تخلف و ممانعت از دستور پلیس داشته اند جریمه و یا توقیف شده‌اند.

وی همچنین گفت: طی مدت اجرای طرح از ۸ فروردین تا کنون نظارت بر اماکن و مجتمع های رفاهی که کانون تجمعات هستند افرایش یافت که در همین راستا ۶۵۰ واحد صنفی متخلف که به تذکرات پلیس توجه نکردند پلمب و به یک هزار و ۲۰۰  واحد صنفی متخلف تذکرات لازم داده شد و از  ۹۷۵ واحد صنفی متخلف نیز تعهد گرفته شد و برای ۳۱۲ واحد دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.
سردار عبدی تأکیدکرد: فعالیت تمام اماکن عمومی و صنوف به جز صنوف مرتبط با ارزاق عمومی، اصناف ارائه کننده ضروریات بهداشتی و ضدعفونی و همچنین برخی اصناف خدمات رسان تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع خواهد بود و پلیس با همکاری نهادهای مرتبط بر روند اجرای این طرح نظارت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان در پایان از همکاری آحاد مردم با پلیس قدردانی کرد و از آنها خواست تا برای قطع زنجیره این بیماری از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

برای متخلفان در طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین در حال اجراست جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا