جهش تولید جز با میدان‌داری بخش خصوصی میسر نمی‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: شعار امسال مبنی بر جهش تولید جز با میدان‌داری و فعالیت شبانه‌روزی بخش خصوصی میسر نخواهد شد.

حبیب امین زاده روز یکشنبه در نشست بررسی ظرفیت و توانمندی لازم در تحقق جهش تولید با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه برخی بسترها و الزامات برای تحقق شعار سال ۹۹ لازم و ضروری است، افزود: کارآیی و اثربخشی هر سند در این زمینه منوط به همراهی و همکاری بخش خصوصی است. 

وی اظهار داشت: اینکه با چه روش هایی می توان تحقق شعار سال را عینیت بخشید، به مجموعه اصول و قواعدی نیازمند است که تجارب بخش خصوصی می تواند اجرایی شدن آن را تضمین و شرایط اقتصادی کشور را دگرگون کند. 

امین زاده، توسعه بازارهای داخلی و خارجی در کنار جهش در بخش تولید را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: آمادگی خطوط تولید، تامین مواد اولیه، منابع مالی مورد نیاز، قوانین مدون، توسعه صادرات ، پشتیبانی و حمل و نقل از جمله مباحثی است که در تحقق شعار جهش تولید باید به آنها توجه کرد.

وی خواستار تعیین چند صنعت شاخص آذربایجان شرقی نظیر قطعه سازی، صنایع غذایی در حوزه شیرینی و شکلات و صنایع دستی فرش از سوی اتاق بازرگانی مرکز استان در گام اول برای جهش تولید شد و گفت: در گام های بعدی نیز باید به دنبال تسهیل امور تولید در این صنایع بود.

به گزارش ایرنا، استفاده از توان تولید صنایع برای رفع نیاز ۱۴ میلیارد دلار ی بازار داخلی که هم اکنون به واردات اختصاص دارد، توجه ویژه به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان منبع تامین کننده مواد اولیه صنایع به ویژه صنایع غذایی، جذب و سرمایه گذاری افراد دارای کارنامه درخشان و مسولیت پذیر در حوزه معدن و صنایع معدنی استان، تدبیر لازم برای اتصال حلقه های زنجیره تولید در همه صنایع به ویژه صنعت فولاد، صنایع غذایی و بهداشتی و قطعه سازی و نزدیک تر شدن ارتباط صنعت با دانشگاه از جمله انتظارات و پیشنهادات بخش خصوصی به دولت در این نشست بود.

همچنین مدیران و صاحبان صنایع بخش خصوصی تبریز، مد نظر قرار دادن واقعیت های فعلی اقتصاد کشور هنگام تدوین سند جهش تولید، حمایت دولت از صنایع داخلی در توسعه بازارهای خارجی، تخصیص دقیق و موثر منابع مالی برای ترمیم صنایع و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا، تقویت مالی اصناف، برخورد جدی با دلالان و ارتقای فناوری و ماشین آلات را خواستار شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا