دیپلمات روس: راستی‌آزمایی آژانس اتمی از ایران باموفقیت ادامه دارد

یک دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه بازرسی‌های آژانس اتمی از ایران ادامه دارد، این امر را موجب از بین رفتن برخی «گمانه‌زنی‌های ناشایست» درباره برنامه هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) گفت بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران با موفقیت ادامه دارد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «علی‌رغم پاندمی [همه‌گیری ویروس کرونا]، فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی آژانس اتمی بر ایران با موفقیت ادامه دارد. تهران کمال همکاری لازم را مبذول می‌دارد».

وی با تاکید بر همکاری کامل ایران با بازرسان آژانس اتمی، تصریح کرد: «این تعاملات، به خنثی کردن گمانه‌زنی‌های ناشایست درباره برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند».

منظور این دیپلمات روس از گمانه‌زنی‌های ناشایست درباره برنامه هسته‌ای ایران، اتهام‌زنی آژانس اتمی و «رافائل گروسی» مدیر کل آن در گزارش‌های جدید، مبنی بر یافت شدن «ذرات اتمیِ اعلام‌نشده در مکان‌های اعلام نشده» در ایران است.

گروسی چندی پیش مدعی شده بود سوالاتی مرتبط با «مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی» در سه مکان که قبلا توسط ایران اعلام نشده بود، برای آژانس پیش آمده اما تهران اجازه دسترسی به دو مکان از آنها را نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین هفته گذشته در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده بود که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۵ برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است.

 جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره داشتن «فعالیت‌های پنهان هسته‌ای» را رد و تأکید کرده است برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف صلح‌آمیز است. 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا