تمهیدات سازمان میادین تبریز برای پیشگیری از شیوع کرونا

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز تمهیدات جدید این سازمان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در میادین را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز در جلسه هماهنگی جلوگیری از شیوع کرونا، تمهیدات جدید این سازمان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در میادین را تشریح کرد.

محمدی  با بیان این‌که تاکنون اقدامات متعددی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در میادین تحت نظارت انجام شده است، گفت: برای کاهش شیوع این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی در بین مغازه داران و غرف توزیع شده و در ورودی میادین بنر‌های رعایت نکات بهداشتی نیز نصب شده است.

او با تاکید بر این‌که مهم‌ترین راه برای کاهش شیوع بیماری کرونا در میادین، رعایت بهداشت فردی است، گفت: ارائه خدمات مغازه داران و کارگران آن‌ها، حتی باربری‌ها، باید با دستکش و ماسک انجام گیرد و در موقع خرید و فروش‌ها حتما از کارت بانکی استفاده شود؛ همچنین حداقل فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند.

او گفت: با این‌که عملیات شست‌وشو و ضدعفونی در میادین تحت نظارت سازمان به طور مستمر و روزانه انجام می‌شود، اما از تمامی شهروندان خواستاریم که قبل از مصرف نسبت به ضدعفونی و گندزدایی اقلام اقدام کنند.

حسن‌زاده مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همراهی و همکاری اتحادیه بارفروشان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در میادین میوه و تره بار، گفت: بهداشت فردی، مهم‌ترین نکته‌ای است که غرفه داران و کارگران غرف باید رعایت کنند.

جهت جلوگیری از انتقال بیماری، تصمیم بر این شد تا صاحبان غرف، اقلام بهداشتی مصرفی غرفه داران و کارگران آن‌ها از جمله، ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را تهیه و در اختیار آنان قرار دهند تا در هنگام خرید و فروش استفاده کنند.

همچنین بر لزوم استفاده درست از دستکش، ماسک و اطلاع رسانی مداوم بین مغازه داران برای رعایت نکات بهداشتی تاکید شد و ضد عفونی مداوم تجهیزات مغازه‌ها و دست‌های غرفه‌داران نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ طبق تصمیم گرفته شده در جلسه از روز شنبه نمایندگان بهداشت بر میادین میوه و تره بار نظارت می‌کنند.

در پایان جلسه از سیستم شستشو و ضدعفونی کننده تمام اتوماتیک خودرو‌های حامل بار و مراجعه کنندگان بازدید به عمل آمد؛ این دستگاه در آینده نزدیک عملیات ضدعفونی را به وسیله دستگاه اوزون ساز که در آن به جای استفاده از محلول‌های ضدعفونی از اوزون استفاده می‌شود، انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا