بسته‌های حمایتی در انتظار اصناف

درستی گفت: بسته‌های حمایتی برای برخی از اقشار از جمله کارمندان تعیین شده است و حتما این بسته برای اصناف هم تعیین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی در جلسه تدوین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی واحد‌های صنفی و تعیین اولویت بازگشایی رسته‌های صنفی گفت: در خصوص بازگشایی اصناف تابع پروتکل‌هایی هستیم که از ستاد مرکزی صادر می‌شود و دیدگاه وزارت بهداشت اولویت اول است.

او ادامه داد: دیدگاهی که اصناف دارند، مقبول و حق است، ما مکلف هستیم تمام آن‌ها را رعایت کنیم. بسته‌های حمایتی برای برخی از اقشار از جمله کارمندان تعیین شده است و حتما برای اصناف هم تعیین خواهد شد. کسی که خود صاحب واحد صنفی است و کارمندانی هم دارد، بحث بیمه آن‌ها مطرح است که باید وضعیت بیمه کارفرمایی آن‌ها مشخص شود.

 رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی افزود: بخش مالیات هم مشخص است، شاید یک ماه آخر سال را بتوان گل هر سال دانست چرا که تمام اصناف در این زمان فعالیت می‌کنند تا در یک ماه آخر سال نتیجه نهایی کارکرد خود را ببینند، اما امسال متفاوت بود و ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را به هم زد.


درستی گفت: مشکلات همچنان ادامه دارد، خوشحال می‌شویم که دولت صنف ما را هم حمایت کند؛ دوران سختی است که باید پشت یکدیگر باشیم. باید تابع قوانین و قانون باشیم و گروهی که در گروه قرمز هستند باید همچنان بسته باشند و نهایت تشکر را از مردم داریم که همکاری می‌کنند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تشریح کرد: اکنون حدود ۵۷۰ واحد صنفی باز هستند، مانند میوه‌فروشان و خواروبار فروشان و البته برخی مانند قهوه خانه‌های سنتی و باشگاه‌های ورزشی که در گروه قرمز قرار دارند، همچنان بسته هستند. به خاطر سلامتی یکدیگر باید کمک کنیم و البته  بخش‌های حمایتی باید بیشتر فعال باشند.

او تشریح کرد: عوارض شهرداری و مالیات بحثی است که در این شرایط دغدغه‌ای است برای اصناف که اگر نادیده گرفته شوند، دلگرمی برای اصناف خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا