برگزاری کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی در ۱۱ حوزه، مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب و کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

برگزاری کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی اظهار داشت: هر کجا که مردم نسبت به موضوعی قانع شده‌اند به‌خوبی با حاکمیت و دولت همراهی کرده و زمینه‌ساز موفقیت طرح‌های اجرایی بوده‌اند.

وی ادامه داد:در این زمینه رسانه‌های استانی نقش ویژه‌ای داشته و باید در راستای اطلاع‌رسانی درست به مردم اقدام کنند و با شفافیت با مردم سخن گفته و با اخبار درست و موثق در راستای قانع‌سازی آنان اقدام کنند.

محمدپور با اشاره به تولید هزاران مطلب توسط رسانه‌های استان در خصوص بیماری کرونا و راهکارهای برون‌رفت از این بحران یادآور شد: رسانه‌های آنلاین و خبرگزاری‌ها در شرایط کنونی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این ایام یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مجازی در ۱۱ حوزه، مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب و کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح همراه کتاب تصریح کرد: طی این طرح، ۲۶ کتابفروشی استان به دریافت سفارشات مردم به‌صورت تلفنی یا آنلاین و تحویل محصولات سفارشی در درب منزل اقدام می‌کنند.

محمدپور همچنین از اجرای برنامه‌های ویژه توسط کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و موسسات فرهنگی و هنری خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت تشکیل گروه‌های علمی با مدیریت جهاد دانشگاهی استان متذکر شد: مقابله با بحران کرونا نیازمند بررسی‌های علمی و ارائه آماری دقیق است که از جهاد دانشگاهی استان خواستار تشکیل هسته علمی برای این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در شرایط حاضر خاطرنشان کرد: از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواستار تشکیل گروه‌هایی برای حمایت از افراد تازه‌کار و توسعه کار استارتاپ‌ها هستیم تا راهنمایی‌های لازم برای فعالان این حوزه به‌درستی انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا