آزمایش های تشخیصی کرونا در بیمارستان امام رضای تبریز انجام می‌شود

 رییس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیان این‌که تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز بستری هستند، گفت: همه آزمایش ها مربوط به تشخیص کرونا از فردا در این مرکز انجام می‌شود.

مسعود فقیه دینوری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۲۰ درصد بیماران کرونایی استان در این مرکز بستری و تحت درمان هستند، گفت: حدود ۶۰ درصد بیماران بدحال در این مرکز بستری بوده و تا کنون ۴ هزار نفر به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر مشکوک به کرونا به این مرکز مراجعه می کنند.

رییس بیمارستان امام رضا تبریز خاطرنشان کرد: هیچ خدمتی در این مرکز تعطیل نشده است و به همه بیماران در هر زمینه ای اعم از سی تی اسکن، بستری و درمان خدمات ارایه می شود و علت بار مراجعه کمتر افراد به این بیمارستان ترس آنها از ابتلا به کرونا است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ نفر از کادر بیمارستان امام رضا دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا هستند، گفت: اکثر این افراد به طور سرپایی درمان شده و در منزل در حال قرنطینه هستند و برخی به سرکارشان برگشتند و فقط یکی از رزیدنت های ما هم اکنون بستری شده است.

فقیه دینوری در مورد تاثیر بیماری در دراز مدت خاطرنشان کرد: تاکنون کسی چنین تجربه‌ای  نکرده و این که در دراز مدت تاثیر آن مشاهده شود هنوز به طور تجربی و عملی ثبت نشده است ولی طبق تجربه های قبلی وقتی یک آسیب شدیدی به ارگانی از جسم وارد می‌شود، معمولاً به طور صد درصد بهبود نمی یابد.

وی بیمارستان امام رضا را بزرگ ترین مرکز درمانی استان بر شمرد که اکثر خدمات درمانی و آزمایشگاهی در اینجا ارائه می شود و افزود: مردم به خاطر بستری بیماران کرونا نگران ورود به این بخش بودند اما هیچ گونه نگرانی نیست چرا که تمام بخش ها مرتب گندزدایی می‌شود و بخش‌های آندوسکوپی، رادیولوژی آزمایشگاه از همدیگر کاملاً جدا هستند.

رییس بیمارستان امام رضا تبریز اعلام کرد:  اولین آزمایشگاه بیولوژی نیز طی دو ماه آینده در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز هم اکنون در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی در زمینه یکی از طرح‌های بهداشتی است که هم در زمینه طب ایرانی و هم درباره روانشناسی در حال تحقیق هستند، گفت: بر اثر بحران کرونا پروژه های تحقیقاتی در زمینه های درمان، پرستاری، روانشناسی و روانپزشکی در این مرکز تصویب و راه اندازی شده است.

فقیه دینوری در مورد شیوه های نوین درمان نیز گفت: باید درمان مبتنی بر شواهد و تحقیقات دقیق باشد تا به عنوان روش درمانی توسط محققان و پزشکان استفاده شود اما با توجه به این که کرونا یک بیماری نوظهور است و زمان کافی برای طی تحقیقات وجود ندارد تمام نظرات کارشناسان درمان در این زمینه فعلاً بر اساس نظر افراد متبحر است.

وی خاطرنشان کرد: داروهای پیشنهادی از طرف وزارت بهداشت در این مرکز نیز برای بیماران تجویز می‌شود همچنین بر اساس تجربیات پزشکان و اظهار رضایت بیماران و شواهد کافی بر مبنی بر موثر بودن داروها به برخی داروها نیز مجوز استفاده داده شده است.

فقیه دینوری با بیان اینکه بیمارستان هیچ گونه کمبودی از نظر تجهیزات و تأمین لوازم ندارد، گفت: این مرکز یکی از بهترین مراکز کشور از نظر تامین تجهیزات پزشکی است و ما هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه نداریم و از مساعدت خیران نیز مبنی بر اهدای ماسک و لوازم صمیمانه تشکر می کنیم.

رییس بیمارستان امام رضای تبریز با بیان اینکه هزینه های بستری این نوع بیماری بسته به شرایط متفاوت است، گفت: مریضی ۲۰ روز و بعضی از مریض ها بین ۵ تا ۱۰ روز بستری می‌شوند و مریضی داریم که ۲۵ روز در این بیمارستان بستری است.

وی افزود: هزینه های سرباری بیمارستان در بیماران کرونایی هر تخت روز حدود ۸۰۰ هزار تومان برای بیمارستان هزینه سرباری دارد چرا که روزانه ۱۳۰ تا ۱۶۰ بستری داریم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه هزینه‌های سرباری به ۵ میلیارد تومان برسد، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی به ما کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا