راه‌اندازی سامانه ثبت بیمه بیکاری در پورتال اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از راه‌انداری سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک ۲۲ خدمت غیر حضوری از طریق سامانه جامع روابط کار به کارگران و کارفرمایان ارایه می‌شود.

میراحد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از راه اندازی سامانه جامع روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان از طریق پرتال وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی خبر داد و افزود: سامانه جامع روابط کار دارای ۴۸ زیر سامانه است که ابتدا ۲۲ زیر سامانه آن که زیر مجموعه های روابط کار هستند در استان راه اندازی شده که خدمات غیر حضوری به گروه های هدف ارائه خواهد کرد.

وی راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و تسهیل گری در ارائه خدمات به  گروه های هدف عنوان کرد و گفت: جهت برخورداری از خدمات این سامانه لازم است کارگران به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده تا هویت آنان احراز و تائید شود و نام کاربری و رمز عبور برای آنان صادر شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه ثبت قراردادهای کار و تمامی مراحل دادرسی کار از طرح دادخواست ، ارائه لوایح، تعیین وقت رسیدگی و صدور ابلاغ رای از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

حسینی آذرس دسترسی به این سامانه را bimebikari.mcls.gov.ir اعلام کرد و گفت: به منظور عدم نیاز به حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار ور فاه اجتماعی و نیز مراکز کاریابی جهت ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین از طریق این سامانه امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا