جابه‌جایی ۱۱۷ هزار مرسوله پستی در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی از جابه‌جایی ۱۱۷ هزار مرسوله پستی استان در ۱۴ روز اول ۹۹ خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۳۸۰ فقره از این مرسوله‌های پستی مربوط به خریدهای اینترنتی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پوربزرگ امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درگیری جامعه جهانی با ویروس کرونا و بیماری‌های ناشی از این ویروس وضعیت بحرانی ایجاد کرده که دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای حفظ بهداشت و سلامتی عمومی اقدام به فاصله‌گذاری اجتماعی کرده و شعار «درخانه بمانیم» باعث افزایش ترافیک خریدهای اینترنتی و افزایش مرسولات پستی در شبکه گردیده به‌طوریکه طی ۱۴ روزه اول سال ۹۹ بیش از ۱۱۷ هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده که از این بین ۴ هزار و ۳۸۰ فقره مربوط به خریدهای اینترنتی است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بر رعایت اصول بهداشت فردی تاکید کرد و خواستار استفاده از اقلام بهداشتی ماسک، شیلد حفاظتی و دستکش بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان و ضدعفونی مرسولات پستی شد.

پوربزرگ تصریح کرد: مرسولات پستی پیشتاز تعهد توزیع ۷۲ ساعته (سه روز کاری) دارند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی حاضر مرسولات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات تهران طی دو روز گندزدایی و قرنطینه می‌شوند و مرسولات مبدا قم، گیلان، مرکزی با حساسیت بیشتر ۳ الی ۵ روز قرنطینه می‌شوند و حسب دستورالعمل‌ها دو روز هم در مقاصد این عملیات انجام می‌گردد.

پور بزرگ ادامه داد: همچنین مضافاً اینکه با کنسل شدن بسیاری از پروازها و حرکت قطارها از مبدأ تهران و نیز افزایش حجم مرسولات خرید اینترنتی ناشی از شعار «در خانه بمانیم» تاخیرهایی در توزیع مرسولات ایجاد کرده است.

پوربزرگ، ضمن اعلام اینکه همه دفاتر پست استان و شهرستان‌های تابعه در روزهای تعطیلات نوروز دایر بودند، ادامه داد: در اقدامی علمی به‌گونه‌ای عمل شده تا همه مرسولات وارده به پست به‌صورت کامل ضدعفونی و پیش از رهسپاری به مقصد مجدداً گندزدایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا