۶۰ گروه اسپانیایی خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند

۶۰ گروه و نهاد اجتماعی و سیاسی اسپانیا در نامه‌ای به ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، کوبا و فلسطین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «تله‌سور»، حدود ۶۰ گروه اجتماعی و سیاسی در اسپانیا روز گذشته خواستار تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، کوبا و فلسطین شدند تا این کشور‌های بتوانند با تمام قوا به مقابله با ویروس کرونا بپردازند.

این گروه‌ها در یک بیانیه مشترک تاکید کردند این اقدامات زورگویانه و یکجانبه مانع آن می‌شود که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی برای مردم این کشور‌ها کمک‌های غذایی و یا دارویی ارسال کنند.

این نهاد‌ها درخواست خود را برای لغو تحریم‌ها به «میچل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، همچنین به رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور اسپانیا و سفارتخانه‌های کشور‌های تحریم شده ارسال کردند.

آن‌ها در این درخواست خود تصریح کردند که در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا، دولت آمریکا کاملا به شیوه غیرانسانی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، ونزوئلا و کوبا را تشدید کرده است و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز با محاصره نوار غزه فلسطینیان را تحت فشار قرار داده است.

در ادامه این درخواست آمده است محدودیت‌های شدید اعمال شده بر این کشور‌ها مانع از رسیدن غذا و دارو به این چهار کشور و دیگر کشور‌ها می‌شود، زیرا همه نگران اقدامات تلافی‌جویانه و تهدیدات آمریکا هستند.

بعلاوه آنکه دولت ونزوئلا نمی‌تواند شهروندان خود را که در بحبوحه شیوع کرونا در دیگر کشور‌ها مانده‌اند به دلیل تحریم شرکت هواپیمایی این کشور از سوی آمریکا به کشور خود بازگرداند.

این نهاد‌های اسپانیایی در ادامه درخواست خود خواستار اقدام فوری در برابر این تحریم‌های غیرانسانی و نقض آشکار ابتدایی‌ترین حقوق بشر شدند، زیرا به عقیده آن‌ها عواقب ظالمانه این تحریم‌ها مردم بی‌گناه را گرفتار می‌کند. آن‌ها از دولت اسپانیا و سازمان ملل خواستند که درخواستی به دولت آمریکا ارسال کنند و لغو فوری این تحریم‌ها و محاصره‌ها را خواستار شوند.

اقدام این ۶۰ نهاد اسپانیایی تنها اقدام برای درخواست لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور‌ها نیست. بسیاری از کشورها، نهاد‌های بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی پس از شیوع کرونا بار‌ها و بار‌ها از واشنگتن خواسته‌اند بخشی از تحریم‌های ایران را لغو کند تا امکان ارسال کمک‌ها و تجهیزات پزشکی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا به کشورمان فراهم شود. اما آمریکا نه تنها حتی یک مورد از این تحریم‌ها را لغو نکرده است بلکه در چند روز اخیر بر تحریم‌های ایران افزوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا