جزئیات جدید از نحوه استفاده از بیمه بیکاری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات جدید از نحوه استفاده از بیمه بیکاری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شاکرمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخشی از حمایت‌های ده رسته شغلی دولتی به بنگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از امهال بدهی ها، بدهی مالیاتی و بدهی بیمه‌ای با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت رفع خواهد شد، گفت: مشکلات بیکار شدگان بیمه خویش فرما از طریق تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصد انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه افرادی که مورد حمایت هیچ یک از نهاد‌های حمایتی نیستند یارانه‌هایی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، ادامه داد: در قانون افرادی می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند که مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه‌بیکاری باشند.

شاکرمی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار مستمری بگیر بیمه‌بیکاری در کشور وجود دارند و  به دلیل اینکه با شیوع بیماری کرونا مستمری بگیران بیمه بیکاری افزایش می‌یابند از رئیس‌جمهور درخواست کردیم مبلغی را برای آن‌ها اختصاص دهد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه‌ای طراحی شده است و خدمات به صورت الکترونیکی به افرادی که درخواست بیمه بیکاری دارند ارائه می‌شود.

شاکرمی تاکید کرد: بیمه بیکاری در نظر گرفته شده برای افرادی که به علت حوادث پیش بینی نشده بیکار شدند، محدود است.

او خاطرنشان کرد سامانه همچنان فعال است و افراد بدون اینکه در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا