تشریح برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برنامه‌های این نهاد فرهنگی را در هفته هنر انقلاب اسلامی تشریح کرد و گفت: امسال برنامه های حوزه هنری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده که در مراکز استان‌ها ضمن تجلیل از هنرمندان انقلابی، مراسمات متنوعی فرهنگی برگزار می‌شود که امسال نیز با وجود شرایط بحرانی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که هنر ارزشی، هنری متعهد به انسان‌ها، ارزش‌ها و حقیقت‌هاست، ادامه داد: این هنر است که می‌تواند با ظرافت و ظرفیتش مسائل مختلف آرمانی، اخلاقی و ارزشی را به صورت عامه فهم و عامه پسند ارائه دهد.

وی با بیان این‌که هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است، گفت: هنر انقلابی، هنری که تذکر می‌دهد و افق روشن برای جامعه ترسیم کرده و امید بخشی را در جامعه افزایش می‌دهد.

بلاغی به برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آیین شب خاطره دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان با روایت خاطره توسط هنرمندان انقلابی به صورت مجازی در طول هفته هنر انقلاب از طریق کانال‌های حوزه هنری استان با آدرس @hhtabriz در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش استانی “در_خانه_کتاب_بشنویم” با انتشار ۱۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر «روایت قلم» با شعرخوانی شاعران کشوری و استانی در فضای مجازی، برگزاری عصر داستان انقلاب خوانش داستان نویسندگان کشوری و استانی در فضای مجازی و همچنین تولید و انتشار کلیپ شعرخوانی با موضوعات هفته هنر انقلاب، مهدویت و مبارزه با کرونا از جمله برنامه‌های این واحد فرهنگی در این هفته است.

وی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «مدافعان سلامت»، برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «تشییع سردار» و همچنین تولید و انتشار عکس پرتره شهید سیدمرتضی آویینی نیز از برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان است.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از تولید ویژه برنامه برای فضای مجازی خبر داد و گفت: تولید و انتشار سلسله کلیپ های نقالی «بامداد خیال» با اجرای حاج علی مداحی توسط واحد هنرهای نمایشی و همچنین تولید و انتشار کلیپ مستند «مدافعان سلامت» بر اساس تولید محتوا سعید بی نظیر توسط واحد هنرهای تصویری در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: کلیپ سرود انتظار توسط واحد موسیقی و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و شورای هماهنگی تبلیغات استان نیز در این هفته، تهیه و انتشار می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار مقالات تخصصی روشنگری و تبیین کارکرد هنر انقلاب در سده پیش رو توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری و همچنین اختتامیه جشنواره هنری مردمی «همه باهم علیه کرونا» نیز توسط واحد روابط عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، هفته هنر انقلاب عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می‌کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه‌هایی آموزشی را در طول یک هفته برای مخاطبان خود برگزار می‌کند.

برنامه‌های تبیینی و تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹، به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود و برنامه‌های تجمعی از جمله جشن هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر انقلاب در استان، به منظور حفظ سلامت مخاطبان، پس از شکست دادن این ویروس برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا