تخفیف 40 درصدی پُست به ناشران و کتاب‌فروشان

 

خبرگزاری ارک: دستورالعمل 40 درصدی تخفیف شرکت پست به ناشران و کتاب‌فروشان از اول مرداد ماه وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، نیکنام حسین پور، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری چهار نشست مشترک میان کارگروه معاونت امور فرهنگی با نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: در این جلسات تدوین دستورالعمل 40 درصدی تخفیف شرکت پست به ناشران و کتاب‌فروشان انجام شد و این دستورالعمل از اول مرداد ماه وارد فاز اجرایی می‌شود.

او از اجرایی شدن تفاهم‌نامه معاونت امور فرهنگی با شرکت پست برای ارسال محموله کتاب‌ها با تخفیف 40 درصدی خبر داد و گفت: پس از امضاء تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی و شرکت پست در نمایشگاه‌ کتاب تهران، کارگروهی متشکل معاونت امور فرهنگی و موسسات تابعه با نمایندگان شرکت پست تشکیل شد.

او افزود: چهار نشست مشترک این کارگروه در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در پایان مصوب شد در فاز اول اجرایی شدن این تفاهم‌نامه تعدادی از دفاتر خاص پستی در تهران و باجه‌های مرکزی پست در مراکز استان‌ها به ارایه این گونه خدمات بپردازند و 40 درصد تخفیف را به ناشران و کتاب‌فروشان ارایه نمایند. همچنین در صورتیکه در سایر شهرستان‌ها این ظرفیت وجود داشته باشد، شرکت پست نسبت به ایجاد این باجه مخصوص اقدام خواهد کرد.

حسین‌پور با اشاره به قابلیت پرداخت هزینه‌های پست به صورت غیر نقدی از سوی کتابفروشان و ناشران گفت: همچنین مصوب شد تا در صورت تمایل ناشران و کتاب‌فروشان هزینه‌های پستی آن‌ها پس از انعقاد قرارداد با شرکت پست، به صورت غیرنقدی محاسبه و به صورت ماهانه تسویه گردد.

مشاور معاونت امور فرهنگی با اشاره بیمه کتاب‌ها در زمان پست عنوان کرد: با توجه به دغدغه ناشران مبنی بر بیمه محموله‌های ارسالی، مصوب شد تا مبلغی بین 300 تا 500 تومان برای هر بسته پستی به عنوان بیمه دریافت شود و هر یک از بسته‌ها تا سقف 500 هزار تومان بیمه شوند.

حسین‌پور در پایان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه صرفا برای انتقال محموله‌های کتاب به امضاء رسیده و در صورتی که تخلفی صورت گیرد، با ناشر یا کتاب‌فروش متخلف به طور قانونی برخورد خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا