کاهش ۵۷ درصدی پروازهای نوروزی در فرودگاه تبریز

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در بازه ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال، گفت: تعداد پروازهای نوروزی این فرودگاه در سال گذشته ۶۶۶ پرواز بود که امسال با کاهش ۵۷ درصدی به ۲۷۸ پرواز رسید.

رامین آذری روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونای آذربایجان‌ شرقی همچنین از کاهش ۷۸ درصدی مسافران در نوروز امسال خبر داد و اضافه کرد: تعداد مسافران جابجا شده از طریق فرودگاه تبریز در نوروز امسال ۲۲ هزار و ۹۴۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۸ درصدی داشت.

وی از استرداد ۱۰۰ درصدی بلیتهای کنسل شده به مسافران خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به متضرر شدن شرکت‌های هواپیمایی مبالغ به تدریج به مسافران بازگردانده می شود.

آذری خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به غیر از بارهای همراه مسافران، هیچ پرواز بار بری انجام نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در عین حال از تداوم انتقال تعدادی از ایرانی ها از استانبول به تبریز با پرواز یک طرفه خبرداد و گفت: پس از شیوع کرونا تا کنون ۶ پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز به منظور انتقال هم استانی‌ها انجام شده است که دو مورد از این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر تور، دو مورد توسط شرکت هواپیمایی آتا و سه مورد نیز توسط شرکت معراج بوده است.

وی اعلام کرد: ۹۸۰ مسافر که اکثرشان نیز هم اهالی آذربایجان شرقی بودند توسط این ۶ پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز منتقل شدند.

آذری خاطرنشان کرد: آخرین پرواز دو طرفه رفت و برگشت به مقصد باکو در هشتم اسفند ماه سال گذشته و آخرین پرواز دو طرفه به استانبول توسط شرکت ترکیش در پنجم اسفند ماه انجام شده است.

وی در ادامه، ضدعفونی روزانه اماکن، تجهیزات، ترمینال‌های داخلی و خارجی و رصد مسافران ورودی به استان توسط دوربین‌های حرارتی با همکاری مرکز بهداشت استان را از اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد و گفت: مورد مشکوکی در بین مسافران غربالگری شده مشاهده نشده است.

 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی افزود: در همین راستا رستوران‌ها و اتاق سیگار فرودگاه تعطیل و آبسردکن‌ها نیز جمع آوری شده‌اند و تمامی ماشین‌آلات و هواپیماها نیز ضدعفونی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا