خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می‌شوند

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی کامیون‌های ورودی به کشور از مرزهای استان ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، اعلام کرد: برای تمامی رانندگانی که قصد سفر به ارمنستان یا جمهوری خودمختار نخجوان دارند، کارت سلامت صادر می‌شود.

اروجعلی علیزاده روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وجود دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی، گفت: ارتباطمان با ارمنستان از طریق مرز نوردوز و با جمهوری خود مختار نخجوان از طریق جلفا برقرار می‌شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد ارتباط مسافری با ارمنستان و نخجوان قطع شده است.

وی گفت: تبادل کالا در پایانه مرزی ارمنستان از سیزدهم اسفند ماه قطع و از پنجم فروردین ماه از سر گرفته شد و در پایانه مرزی جلفا از ابتدا تا کنون برقرار است.

علیزاده با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ۱۳ پایانه‌ مسافربری آذربایجان شرقی اعم از توزیع محلول دستکش، ماسک و ضدعفونی رعایت می‌شود، اضافه کرد: تب سنجی مسافران برای تشخیص علایم ظاهری و کاهش ظرفیت صندلی‌ها و تقلیل آن به یک نفر از پانزدهم اسفند ماه از اولین اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس‌های اداره کل راهداری تا هشتم فروردین ماه، اظهار کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری و پس از اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد، پایانه‌های استان تعطیل شده است و از همان ابتدا ممنوعیت تردد به استان‌های قرمز مانند استان گیلان را داشتیم.

وی همچنین از تعطیلی ۴۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان خبر داد و گفت: فقط جایگاه‌های سوخت بین راهی دایر هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از تداوم فعالیت ۴۱ راهدار خانه بین راهی این اداره کل خبر داد و گفت: همکاران این بخش شامل کار با یک سوم نیروها و دورکاری نمی‌شوند و با تمام توان پای کار هستند.

ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه‌ آهن، اظهار کرد: در حوزه تردد با قطار، از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از کاهش ۵۶ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سفر و امسال ۶ میلیون و ۸۴۰ سفر انجام شده است.

سلطانی گفت: در مورد سفر هوایی نیز ۲۲ هزار و ۴۹۱ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری از طریق فرودگاه تبریز جابجا شده‌اند که در مجموع پروازهای داخلی و خارجی کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا