حوادث جوی اخیر ۲۵ فوتی بر جای گذاشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از برجای گذشتن ۲۵ نفر فوتی در حوادث جوی اخیر در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، خراسان رضوی و خوزستان خبر داد.

 به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اورژانس کشور، مجتبی خالدی با اعلام این آمار افزود: براساس حوادث جوی هفده روز گذشته که در ۱۵ استان رخ داد، ۱۰ استان نیاز به خدمات پیش بیمارستانی و امدادرسانی سلامت داشتند که در مجموع تعداد مصدومین و فوتی ها در این استان ها به ۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۳ نفر حادثه دیده در هفده روز گذشته، ۳۸ مصدوم مربوط به استانهای بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی، همدان، قم، خراسان رضوی و خوزستان بوده است که استان هرمزگان بیشترین آمار مصدومین را داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: همچنین ۲۵ نفر فوتی مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، خراسان رضوی و خوزستان بوده است که استان فارس با ۱۱ فوتی بیشترین آمار را داشته است.

خالدی در خصوص شرایط جوی در مناطق یک و دو شهر تهران نیز افزود: با توجه به بارش باران و هوای مه آلود در مناطق شمالی شهر تهران، نیاز است تا شهروندان با رعایت احتیاط کامل علی الخصوص در تقاطع ها رانندگی کنند.

وی اضافه کرد: در این روزها که مراکز درمانی در حال خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا ویروس است، حفظ سلامت و رعایت نکات بهداشتی برای کاهش مراجعات به بیمارستان ها ضروری است.  

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا