صدور جریمه ۵ میلیونی برای ۱۰۸۰ راننده متخلف تردد/ ممنوعیت مسافرت‌های خارجی زمینی

رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی از تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان که از هشتم فروردین آغاز شده است، خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۸۰ راننده متخلف در راه‌های استان با جریمه ۵ میلیون ریالی اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز در جلسه مدیران حوزه راه، حمل و نقل، شهرسازی در قالب کارگروه پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری با اصحاب رسانه وضعیت آذربایجان‌شرقی بعداز شیوع ویروس کرونا بررسی شد.

در این نشست رئیس سازمان مسکن و شهرسازی با ارائه آمار کلی از حوزه مدیریتش گفت: در مجموع بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی به تناسب حوزه فعالیت‌شان با کاهش ۵۸ تا ۹۳ درصدی فعالیت‌های مواجه بوده‌اند.

سلطانی افزود: این ارقام مربوط به پیک کاری ایام نوروز امسال و سال گذشته می‌باشد، به‌طوریکه در جاده‌ای رقم ۱۵ میلیونی سفر سال گذشته حدودا ۶ میلیون سفر امسال، مسافر ۱۹۱ هزاری راه‌آهن به ۱۱ هزار مسافر با کاهش ۹۳ درصدی و ۹۹ هزار مسافر هوایی به ۲۲ هزار کاهش یافته است.

مسافر مشکوک به کرونا در  فرودگاه بین‌المللی تبریز مشاهده نشده است

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در این نشست از عدم مشاهده مسافر مشکوک به کرونا در این مجموعه خبر داد و گفت: تاکنون از زمان شیوع ویروس کرونا با توجه به کنترل و غربالگری مسافران ورودی و خروجی‌، مسافر مشکوک به کرونا مشاهده نشده است.

رامین آذری با اشاره به کاهش تقاضا و لغو مسافران حوزه مدیرتش تصریح داشت: به‌دنبال این کاهش تقاضا، رقم ۶۶۰ پرواز سال گذشته در بازه زمانی ۲۵ تا ۱۵ فروردین به رقم ۲۷۸ طی امسال رسیده و در بخش مسافر نیز با جابه‌جایی حدودا ۲۲ هزار مسافر که به‌ترتیب با کاهش ۵۸ درصدی پرواز و ۷۸ درصدی مسافر را شاهد بودیم.

وی از لغو تمام پروازهای خارجی را نیز اعلام کرد و اضافه کرد: از ۸ اسفند تمام پروازهای رفت و برگشت خارجی از فرودگاه‌های استان لغو شده و تنها ۶ پرواز یک طرف از مبدا استانبول به تبریز جهت انتقال ۹۸۰ نفر از هموطنانی که در خارج از کشور مانده‌اند، صورت گرفته است.

آذری نیز از تدابیر شدید بهداشتی و کنترلی در حوزه مدیریتش خبر داد و تاکید کرد: تمامی تجهیزات و امکانات حمل و نقلی فرودگاه شهید مدنی در دو نوبت در طول روز گندزدایی و ضد عفونی می‌شود.

همشهریان نگران کالاهای اساسی نباشند/ افزایش ۲۵۰ درصدی حمل بار ریلی

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان ضمن یادآوری کاهش فعالیت‌های حوزه راه‌آهن بعداز شیوع ویروس کرونا به شتاب گرفتن چرخ‌های ریلی برای حمل و نقل بار را اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که بخش مسافری راه‌آهن تنها با ۱۰ درصد عملکرد مواجه بوده بخش باری با افزایش ۲۵۰ درصد رشد همراه بوده است.

شاپور ارصلانی به هموطنان برای تامین اقلام اساسی نیز خبر خوش داد و بیان کرد: نگران نباشند و هیچ‌گونه کسری و کمبودی وجود نداشته و ازجمله گندم موردنیاز استان به‌عنوان یک کالای اساسی از مبادی همچون بندرهای عباس، خرمشهر و امام به‌طور کامل وارد می‌شود.

صدور جریمه ۵ میلیونی کرونایی برای یک‌هزار ۸۰ راننده متخلف

رئیس پلیس راه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از اعمال جریمه ۵ میلیونی برای یک‌هزار و ۸۰ راننده‌ای که تخلف تردد داشتند، خبر داد و افزود: ۵۱ دستگاه خودرو بعداز اعمال محدودیت و ممنوعیت جهت پیگشیری از شیوع ویروس کرونا که از دستورات پلیس راهنمایی تمکین نکرده‌اند در استان توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند.

کریم‌نژاد در عین حال کاهش ۶۳ درصدی سفر، کاهش ۳۵ درصدی تصادفات منجر به فوت، کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی و ۶۵ درصدی تصادفات خسارتی در ایام نوروز امسال با سال گذشته را یادآور شد.

در این جلسه تمام مدیران حاضر تاکید کردند که مجری مصوبات ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا هستند و خود به تنهایی تصمیم‌گیرنده و مجری نبوده‌اند.  


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا