بازگشایی پایانه‌های مسافربری آذربایجان‌شرقی منوط به تصمیم ستاد کروناست

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های تمام ۱۳ ترمینال فعال در بخش برون شهری تعطیل و به حالت تعلیق درآمده است و این روند تا تصمیم کارگروه حمل و نقل برون شهری ستاد کرونا ادامه خواهد داشت.

اروجعلی علیزاده امروز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود:  از پنجم اسفند پارسال و به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، فعالیت ترمینال‌های آذربایجان‌شرقی با محدودیت و رعایت شرایط خاص از جمله کاهش ظرفیت از۲ به یک صندلی انجام می‌شد.

وی افزود: از هشتم اسفند و با کاهش تقاضا به کمتر از ۱۰ درصد و ضرورت ممانعت از تردد، فعالیت‌های تمام ۱۳ پایانه فعال در بخش برون شهری تعطیل و به حالت تعلیق درآمد و این روند تا تصمیم کار گروه حمل و نقل برون شهری ستاد کرونا ادامه خواهد داشت.

علیزاده در عین حال با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی همکارانش در حوزه راه اضافه کرد: با وجود خطرات ناشی از اپیدمی بوجود آمده، تمام ۴۱ راهدارخانه آذربایجان شرقی و پرسنل مستقر در آنها به صورت ۲۴ ساعت فعال بوده و به اقدامات امدادی به صورت مستقیم ورود و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی درباره مجتمع‌های بین‌راهی نیز تشریح کرد: فعالیت ۴۸ مجتمع خدمات بین راهی مستقر در جاده های استان نیز محدود شده و صرفا بخش جایگاه‌های سوخت‌رسانی این مجموعه‌ها دایر می‌باشد و رستوران و بخش مواد غذایی آنها تعطیل است. 

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در پاسخ به عدم رعایت تعطیلی پایانه ها از سوی برخی از رانندگان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت قانون ممنوعیت تردد از سوی استان‌های همجوار بخصوص آذربایجان‌غربی شاهد حضور مسافران و به تبع آن رانندگان برون شهری در بعضی از نقاط تبریز از جمله اطراف ترمینال بود که با هماهنگی صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه اقدامات این چنینی نیز کنترل شد.

وی یادآوری کرد: تردد از استان‌های قم و گیلان به آذربایجان شرقی با توجه به شرایط حاد شیوع در این استان‌ها از روزهای نخستین زیر ذربین بوده و حتی در موردی اتوبوس بین شهری که در حال انتقال مسافران خود از گیلان به تبریز بود، در آستار متوقف و مسافران آن تخلیه شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا