محدودیت تردد بین‌شهری در آذربایجان‌شرقی تا پایان فروردین پابرجاست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در استان تا پایان فروردین ماه جاری ادامه دارد، اعلام کرد: محدودیت تردد بین استانی و بین‌شهری در این مدت همچنان پابرجاست.

علیار راستگو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور دو دلیل داشت که یکی قدرت انتقال سریع ویروس کرونا و دوم پیدا نشدن واکسن و درمان این بیماری تا به امروز بوده است و بر این اساس این طرح در آذربایجان شرقی نیز با قوت و قدرت آغاز شد. 

وی اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی در آذربایجان شرقی از هشتم فروردین آغاز و در ادامه به طرح فاصله گذاری هوشمند تغییر نام داد و همه ممنوعیت ها و محدودیت های آن برای تضمین سلامتی مردم بوده است. 

وی ادامه داد: همه اهتمام ستاد استانی مقابله با کرونا به ویژه شخص استاندار آذربایجان شرقی حفظ سلامت شهروندان با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در مدت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، فعالیت همه مراکز دانشگاهی و آموززش و پرورش آذربایجان شرقی به شکل مجازی است.

وی گفت: در این مدت همچنین همه اماکن عمومی، بوستان ها و تفرجگاه ها تعطیل هستند.

وی ادامه داد: فعالیت ادارات استان نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه است و ادارات می توانند با حضور فیزیکی دو سوم نیروهای خودو دور کاری بقیه فعالیت کنند.

راستگو افزود: صنوف کم خطر در صورت درخواست و با ثبت نام در سامانه طراحی شده برای این منظور و دریافت کد بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی می توانند از امروز فعالیت خود را از سر بگیرند و اتاق اصناف با هماهنگی نیروی انتظامی نظارت بر حسن اجرای این کار را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: برخی از مناطق در استان وجود دارند که الزامات طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی نمی گیرند، اما باید بدانند که اجرای این طرح برای حفظ سلامتی آنان است و در صورت عدم رعایت، هزینه های زیادی از نظر سلامتی شهروندان به دنبال خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا