پویش “بخشش اجاره مهدهای کودک آذربایجان شرقی” راه اندازی شد

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی پویش “بخشش اجاره مهدهای کودک آذربایجان شرقی” همزمان با سراسر کشور در استان خبرداد و گفت: یکهزار مهدکودک استان از ابتدای اسفند ماه تعطیل هستند.

فرگل صحاف در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک و خطر تعطیلی آن‌ها در پی شیوع کرونا، به منظور بخشش اجاره مهدهای کودک استان در تعطیلات ناشی از کرونا، افراد خیر و انسان دوست “پویش همدلی” راه اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود خیران نوع دوست در استان بیان کرد: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک استان و بیکار شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر از بانوان شاغل(موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی) در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی، این پویش راه‌اندازی شده است.

وی گفت: نزدیک ۷۵ درصد از محل‌های مهد کودک در استان استیجاری بوده و با توجه به پرداخت دستمزد پرسنل شاغل در مهد کودک‌ها، انتظار می‌رود که مردم شهر اولین‌ها جهت کاهش ضرر و زیان مهدهای کودک و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس به یاری بشتابند.

صحاف با بیان این‌که این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان و رسانه‌ها پیگیری می‌شود، خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی نیز ضمن حمایت از این پویش، با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از توجه و بخشش مشارکت کنندگان قدردانی خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که هدف از این پویش کمک به بقای مهدهای کودک خسارت دیده است، گفت: بدین منظور از تمام مالکان مهدهای کودک استان درخواست می‌کنیم تا با پیوستن به این پویش در این کار خدا پسندانه مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا