تداوم اقدامات پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای مقابله با کرونا

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات پیشگیرانه و مستمر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد.

رامین آذری، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ️پایش و غربالگری مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه تبریز همچنان ادامه دارد، افزود: ️میکروب زدایی از سطوح ترمینال ها (سرویس های بهداشتی، صندلی های انتظار، گیت ها و ایکس ری های بازرسی سپاه و پلیس، تسمه نقاله ها، چرخ های دستی و دستگاههای ATM) و امکانات و تجهیزات فرودگاهی و اداری ۳ بار در روز انجام می شود.

و️ی ضدعفونی ساختمان های یگان حفاظت هواپیمایی، نیروی انتظامی، پاویون و میکروب زدایی ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز، ساختمان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، ساختمان انبار مرکزی و ساختمان برق اضطراری را از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس در فرودگاه تبریز لوازم بهداشتی(ماسک، دستکش وموادضدعفونی کننده) بین کارکنان اداره کل و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در فرودگاه توزیع می شود.

آذری، ادامه داد: ️ضدعفونی بارهای مسافران و ️نظارت بر میکروب زدایی تجهیزات شرکت های هندلینگ کننده نیز همچنان در این فرودگاه انجام می شود.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا