۴۶ درصد صادرات آذربایجان شرقی مربوط به بخش صنعت و معدن است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۶ درصد صادرات و گردش نقدینگی استان از مسیر صنعت و معدن استان می گذرد، افزود: با حذف فراورده های نفتی این میزان به ۹۰ درصد می رسد.

حبیب امین زاده روز شنبه در جلسه ای با فرماندار میانه با بیان اینکه استان آمادگی تامین نیازهای شهرستانی و تامین منابع مالی آنها را دارد، از رفع مشکل واحدهای تولید مواد ضدعفونی با ارائه تمهیداتی خبر داد.

وی گفت: در تولید ماسک با تامین مواد اولیه خودکفا شده ایم و ۱۰ هزار دستکش نیز در بین واحدهای مختلف توزیع شده است و در مورد دستکش لاتکس نیز شاهد پخش آن در بیمارستانها از سوی شبکه غذا و دارو هستیم و با خرید از یک واحد تولیدی دستکش در ارومیه سهمی برای شهرستان میانه نیز اختصاص خواهد یافت. 

وی همچنین با اشاره به شناسایی اولویتها و سرمایه گذاریها در سطح استان، گفت: بنا بر پر شدن ظرفیت به هیچ طرح  فولادی جدید تسهیلات ارائه نخواهد شد اما با تهیه چشم انداز صنعت، معدن و تجارت شهرستان و اولویتهای لازم می توانیم حمایتها و تسهیلات بانکی را به این سمت سوق دهیم. 

امین زاده در پایان از آمادگی استان برای کمک در تنظیم بازار و کالاهای مورد نیاز خبر داد و گفت: توزیع میوه شب عید تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت.

فرماندار ویژه میانه:  زمینه برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش معادن و کشاورزی مهیاست

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به ظرفیت شهرستان از لحاظ معادن و تولید محصولات کشاورزی و باغی از آماده بودن زمینه برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در حوزه معدن و کشاورزی خبر داد. 

محمدرضا مشایخی تسریع در صدور جواز تبدیل ریخته گری به شمس فولاد شرکت  معدن کاران کانی حدید را خواستار شد و اضافه کرد:  با تکمیل این مجتمع فولادی شاهد تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر در فاز اولیه خواهیم بود. 

وی نیاز شهرستان به ایجاد صنایع تبدیلی و کنسانتره در آینده به لحاظ قطب شدن شهرستان میانه در تولید سیب را مهم خواند. 

مشایخی همچنین تکمیل مراحل بهره برداری از معدن پرلیت را در این شهرستان ضروی دانست و گفت: در مرحله اولیه برای ۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا مهمترین نیاز شهرستان در امر پیشگیری را افزایش تولید و عرضه دستکش یکبار مصرف با توجه به پروتکل جدید و باز شدن اصناف کم خطر عنوان کرد و رفع این نیاز و کمک در تقویت واحدهای تولیدی ماسک، مواد ضدعفونی و الکل را خواستار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا