کمک ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیران به بهزیستی آذربایجان‌شرقی

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمک ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیران استان به این نهاد گفت: با راه‌اندازی پویش «عیدانه» توسط خیران به سه هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان کمک شد.

فرگل صحاف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۸ مرکز شبانه روزی در سراسر استان داریم که هفت هزار مددجو در آنها نگهداری و

تمهیدات بهداشتی برای مقابله با کرونا در این مراکز به طور وسیع و گسترده اجرایی می شود. 

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور ۸۰ نوع آیین نامه و دستور العمل برای زیرمجموعه های خود در راستای مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که به دقت رعایت می شوند.

وی یادآوری کرد: تاکنون ۲۰ جلسه کمیته مقابله با کرونا در اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی تشکیل شده است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: مهدهای کودک و  مراکز روزانه از چهارم اسفند تعطیل شده اند و در این مدت از نظر تامین اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان آنها کمک کرده ایم و برای سه ماه نیز امکان استفاده از بیمه بیکاری برای آنها فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هر هفته یک پیام آگهی دهنده به مددجویان در خصوص رعایت نکات بهداشتی ارسال می شود.

وی گفت: همچنین تاکنون وسایل بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال برای مراکز بهزیستی استان تهیه شده است.

صحاف یادآوری کرد: به حساب هر یک از مددجویان نیز ۳۰۰ هزار ریال برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.

وی ادامه داد: سامانه خودارزیابی روانشناختی توسط بهزیستی راه اندازی شده است و هر یک از شهروندان پس از مراجعه به این سامانه و در صورت داشتن مشکل با خط تلفن ۱۴۸۰ تماس می گیرند که ظرفیت پاسخگویی آن در روزهای کرونایی سه برابر شده است. 

وی گفت: ۱۹ درصد مشاوره های دریافت شده از بهزیستی توسط شهروندان در ۴۰ روز اخیر مربوط به کرونا بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا