سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری در کنار اجرای طرح‌های مرمتی و زیرساختی در حوزه گردشگری از سوی این اداره کل، بخش خصوصی نیز بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

احمد حمزه زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند توسعه، همواره در بخش گردشگری استان فعال است، افزود: در سال جاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۰ پروژه اقامتی، تفریحی و پذیرایی در حوزه گردشگری در این استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به توسعه چشمگیر زیرساخت های گردشگری استان، اظهار داشت: در سال جاری ۷۵ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و سرمایه گذاری با تلاش و همت همکاران این اداره کل در استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۳ سال گذشته تلاش بسیار خوبی در حوزه‌های تخصصی این اداره کل و اجرای پروژه های مختلف انجام شده است که با بهره برداری از این پروژه ها توسعه زیرساختی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان محقق می شود.

حمزه زاده، با اشاره به اینکه امسال بخش عمده‌ای از چندین پروژه مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی استان به اتمام می رسد، ادامه داد: ۳۰ پروژه مرمتی ابنیه تاریخی استان در سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: به همت همکاران این اداره کل تا پایان سال جاری ۲۵ پروژه نیز در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری استان مورد بهره‌برداری قرار می گرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و یمراث فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا