ارسال ۵۹۷ اثر به مسابقه مجازی نوروزی «ائل آیینی»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ارسال نزدیک به ۶۰۰ اثر هنری به مسابقه مجازی نوروزی “ائل آیینی” خبر داد.

احمد حمزه ‌زاده با اعلام این خبر گفت: مسابقه مجازی نوروزی “ائل آیینی” به منظور حفظ و ترویج‌ آیین‌های سنتی و بومی نوروزی در منطقه آذربایجان با مشارکت این اداره کل و گروه هنری ایلدیریم برگزار شد.

وی در ادامه گفت: دریافت آثار هنری مسابقه “ائل آیینی” به جهت استقبال هموطنان تا نیمه شعبان ادامه داشت و طی تاریخ تعیین شده ۵۹۷ اثر هنری در سه محور دریافت شد.

وی افزود: از میان ۵۹۷ اثر دریافتی، ۳۲۷ اثر به دنبال مطابقت با شرایط سه بخش هنری مسابقه مورد تایید قرار گرفتند که در آثار تایید شده ۵۴ اثر متعلق به بخش “یومورتا بویاما (تخم مرغ های رنگی)”، ۸۶ اثر متعلق به بخش “نوروز سوفراسی (سفره های نوروزی)” و ۱۸۷ اثر متعلق به بخش “فولکولور اویونلاری (آیین‌های سنتی، بومی و محلی)” است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمزه ‌زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: آثار تایید شده مسابقه نوروزی ائل آیینی در حال داوری بوده و برگزیدگان این مسابقه روز پنجشنبه ۲۸ فروردین سال جاری در قالب برنامه زنده در اینستاگرام اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا