۲۳۷۱ واحد کسب و کار در آذربایجان‌شرقی پایش و ساماندهی شدند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۲۳۷۱ واحد کسب و کار در استان پایش و ساماندهی شده و نماد اعتماد الکترونیکی کسب کردند.

حبیب امین زاده روز دوشنبه با اشاره به اینکه فعالیت هرچه بیشتر فروشگاه های اینترنتی خواسته مصرف کننده است، افزود: توسعه کسب و کارهای الکترونیکی بستگی به وجود زیرساخت هایی دارد که باید از سوی دولت و همچنین دارنده مجوز رعایت شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و توجه مصرف کننده به امنیت و سهولت خریدهای غیر حضوری نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی یکی از روش های مطمئن برای توسعه کسب و کارهای الکترونیکی را حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه دانست و اضافه کرد: شفاف سازی و روانسازی نظام توزیع از جمله مزایای توسعه این قبیل کسب و کارهاست.

امین زاده با اشاره به آمار موجود در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی کشور گفت : تا امروز ۲۳۷۱ کسب و کار در محدوده استان، نماد اعتماد دریافت کرده اند که از این تعداد تنها ۹۰۰ مورد دارای اعتبار بوده و مجوز آنها منقضی نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از ۹۰۰ مورد کسب و کار دارای نماد اعتماد معتبر نیز ۵۷۷ مورد مربوط به فروش کالاست که باید در راستای رصد و پایش این قبیل فروشگاه ها همه پای کار باشند تا ضمن بررسی ضریب امنیت، راهی برای استقبال از توسعه آنها فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا