عرضه ۲ نوع موتورسیکلت برقی جدید توسط محققان کشور
عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان از حمایت و مشارکت سازمان اوقاف از تولید موتورسیکلت های برقی و عرضه دو مدل محصول جدید در سال ۹۹ توسط این شرکت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اوقاف، محمد امین رحیمی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با ارائه راهکارهای خلاق و مشاورههای استراتژیک در زمینه وسایل حمل و نقل برقی آغاز کرده است و از ابتدای سال ۱۳۹۸ با حمایت و سرمایه گذاری سازمان اوقاف توانست محصولات خود را به تولید انبوه برساند.
وی اظهار کرد: شرکت ما طراحی، مهندسی و ساخت محصولات را با استفاده از تکنولوژی برتر خود، هوشمند، ایمن تر و سازگارتر با محیط زیست ساخته است و توانسته در تقابل با مشخصات فنی روز دنیا و قیمت به تعادلی استثنایی برسد و تجلی این امر در تولید پک باتری و قوای محرکه موتور سیکلت دیده میشود.
رحیمی عنوان کرد: تولید موتورسیکلتهای برقی نقش مؤثری در کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا دارد که به دنبال آن هزینههای اقتصادی نیز کاهش مییابد. این فناوری قبلاً به صورت وارداتی در ایران تأمین میشد، با طراحی قطعات این موتور توسط اعضای تیم این مجموعه که از نخبگان فارغ التحصیل بهترین دانشگاههای کشور هستند، شرکت دانش بنیان توانست تولید محصولات و ساخت باتریهای مطابق استاندارد اروپا را آغاز کند و در حال حاضر این شرکت چهار مدل محصول دارد و دو مدل دیگر نیز در سال ۹۹ عرضه میشود.
وی افزود: تفاوت با برندهای دیگر این است که علاوه بر عرضه موتورهای برقی هوشمند، باتریهای لیتیومی نیز تولید میکند و برای کاربریهای مختلف محصولاتی با توان بالا از ۳ تا ۹ کیلووات دارد. موتورها نیز بین ۵۰ تا ۲۴۰ کیلومتر پیمایش با یک بار شارژ دارای آپشن انتخابی برای مشتریان هستند.
رحیمی به نقش کلیدی سازمان اوقاف در تأمین سرمایه و رونق تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف همزمان با شروع تولید انبوه در این شرکت ورود پیدا کرد، قبل از آن تولید انبوه شروع نشده بود. تا راه اندازی خط تولید و گرفتن مجوز که پروسه سنگینی بود پیش رفته بودیم و همزمان با ورود سازمان اوقاف وارد تولید انبوه شدیم.
عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به دو محصول جدید که امسال توسط این شرکت عرضه میشود، تصریح کرد: یک محصول کلاس کار است که هم از لحاظ قابلیت فنی قابل رقابت است و هم از نظر قیمت سعی شده کلاس اقتصادی باشد و محصول دیگر بین کلاس اسکوتر و کلاس کار است که با هدف سازمانی و بهره مندی عموم مردم طراحی شده. این محصولات استانداردها را طی کردهاند و تا سه ماه آینده عرضه خواهند شد.
وی گفت: به یمن حمایتهای صورتهای گرفته میتوانیم با افتخار بگوییم که در صنعت موتور توانستهایم محصولی داخلی تولید کنیم که میتوانیم حتی به صادرات هم برسانیم، البته تاکنون توانستهایم به بازار عراق ورود پیدا کنیم. امیدواریم ایران بتواند منشأ تولید موتورسیکلتهای برقی در خاورمیانه و عرضه به اروپا باشد.