معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از صف‌های طولانی در قنادی‌ها انتقاد کرد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از طولانی بودن صف‌های خرید در برخی صنوف مانند قنادی‌ها انتقاد کرد و افزود: باید علوم پزشکی و اتاق اصناف، نظارت شدیدتری بر اجرای فاصله گذاری هوشمند در قنادی‌ها داشته باشند و در صورت مکان از روش‌هایی همچون فروش بسته بندی شده استفاده شود.

جواد رحمتی روز یکشنبه در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: شیرینی فروشی ها فقط می توانند زولبیا و بامیه تولید شده در مغازه خودشان را بفروشند و هرگونه حمل این شیرینی برای فروش در یک مغازه دیگر، تخلف است و سایر اصناف نیز حق فروش زولبیا و بامیه ندارند و در صورت مشاهده باید این مواد  توسط علوم پزشکی و نهادهای نظارتی، معدوم شود.

وی با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات این کمیته توسط دستگاه های عضو گفت: همکاری آگاهانه مردم، اصلی ترین عامل در فرآیند مبارزه با کروناست و تا زمانی که این موضوع، محقق نشود بسیاری از تلاش های انجام شده نتیجه بخش نخواهد بود.
 

رحمتی همکاری مردم را اصلی ترین مولفه در ریشه کردن کردن بیماری کرونا دانست و بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای افزایش توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.

وی ادامه داد: بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان افزایش مبتلایان به کرونا را در استان به دنبال خواهد داشت که در این صورت قطعا تمامی محدودیت های پیشین و شاید محدودیت هایی شدیدتر اعمال خواهد شد.
 
 
رییس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد بازگشایی پارک ها و تفرجگاه ها، گفت: هرگونه اتراق در پارک ها و تفرجگاه های استان ممنوع است و انتظار داریم که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، تنها برای پیاده روی از پارک ها استفاده کنند. سرویس های بهداشتی پارک ها و تفرجگاه ها نیز باید همچنان بسته باشد.
 
وی در این جلسه خواستار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در تمامی سازمان ها، دستگاه های اجرایی و شهرداری ها و خواستار برخورد با هرگونه قصور و تخلف در این زمینه با اتخاذ سیاست های تنبیهی شد.
 
معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هرگونه دعوت از مردم برای تجمع در اماکن خاص همچون پارک ها و سایر اماکن فرهنگی و مذهبی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با توجه به احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا باید همچنان مردم را به “در خانه ماندن” تشویق کنیم.
 

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفتم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۷۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا