ارسال لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی به شورای اسلامی شهر تبریز

براساس رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز لایحه صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت‌های شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارسال می شود.

قائم مقام شهردار تبریز روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، در این خصوص گفت:  با توجه به شرایط فعلی فعالیت های اتوبوس‌های بخش خصوصی با همکاری اتوبوس‌های ملکی شهرداری، برای مسیرهای پرتردد و کمک‌ برای بخش خصوصی مد نظر شهرداری تبریز است.


رسول موسایی افزود: با رعایت موارد بهداشتی اتوبوس‌های واحد بخش خصوصی تبریز شروع به کار خواهند کرد .


عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، بیان کرد:  سیاست های شهر در خصوص مقابله با ویروس کرونا باید مشخص شود .‌


عبدالله تقی پور اضافه کرد: در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه مقرر شد برای تقریباً هزار نفر از شاغلین بخش خصوصی شرکت واحد  بسته‌های کمک معیشتی و مبلغی نقدی کمک معیشتی تخصیص یابد.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این عزیزان در زمان عادی بخش عظیمی از بار حمل و نقل شهر را کنترل می کنند.


تقی پور با بیان این‌که باید بررسی شود که فعالیت اتوبوس‌ها برای رانندگان سود دهی خواهد داشت یا خیر، گفت: نباید با توجه به کاهش مسافرت با  حمل و نقل عمومی موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس های بخش خصوصی شویم.


این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اینکه بگوئیم اتوبوس ها فعالیت داشته باشند اما این فعالیت به صرفه نباشد، قابل قبول نیست.


نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، گفت: حمایت از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی کار بسیار مهمی است و لازم است از این عزیزان حمایت شود.


سونیا اندیش بیان کرد: افراد بسیاری برای دریافت بسته‌های حمایتی رحمت تایید شده‌اند.


وی اضافه کرد: تهیه مواد ضدعفونی برای رانندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.


نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با اعطای حداقل سه ماه بسته معیشتی به رانندگان بخش خصوصی ازآنها حمایت کنیم.


محمد باقر بهشتی ، عضو دیگر شورا نیز در این جلسه، گفت: اتوبوس‌های بخش خصوص به صورت اسمی بخش خصوصی است و گرنه افرادی، تعداد بالایی اتوبوس خریداری کرده و بدون رعایت قانون کار، آنها را به رانندگان ارائه داده و با شهرداری قرارداد بسته‌اند.


وی اظهار کرد: در هفته کارگر باید به این نکته توجه کرد که قرارداد رانندگان براساس قانون کار باشد.


غلامحسین مسعودی ریحان، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد:  تمامی قراردادهای شهرداری با پیمانکاران ‌باید به نحوی باشد که هیچ کارگری از جمله پارکبان ها و سبزبان‌ ها بدون بیمه و قانون کار به کار گرفته نشود.‌


وی تاکید کرد: فردی ۳۰ سال کار می‌کند اما نمی‌تواند از خدمات بیمه استفاده کند این برده داری نوین است و باید با آن مقابله کرد.


همچنین در ادامه شکور اکبرنژاد، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: باید به موضوع بیمه کارگران و تصمیمات مشابه توجه داشت ، گاهی تصمیمات درست نتایج درست به همراه نداشته  و تصمیمات باید از جوانب مختلف بررسی شود تا باعث ایجاد بیکاری و مشکل نشود.


وی بیان کرد: در شرایط فعلی به این راحتی نمی‌توان تصمیم گرفت و باید شهرداری رو ملزم کنیم لایحه ای در این خصوص بیاورد و تمامی جوانب رو در نظر گرفت و همیشه نتیجه کار درست ، درست نیست.


براساس تصمیم اعضای شورای شهر شهرداری مقرر شد، لایحه‌ای برای صدور اجازه فعالیت مجدد اتوبوسرانی براساس مصوبات ستاد کرونای شهرستان و حمایت‌های شهرداری به شورای شهر ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا