اعضای هیات بازبینی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران معرفی شدند

خبرگزاری ارک- به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی محرمی گفت: فرهاد دیرنگ، یعقوب صدیق جمالی، ‌احمد رجب‌پور، علیرضا آقازاده و داریوش آشوری  به عنوان اعضای هیات بازبینی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران فعالیت خواهند نمود.

وی اصلی ترین کارکرد تئاتر را آموزش و انتقال مفاهیم و ارزشهای هنری و آموزشی عنوان و بر ضرورت سرمایه گزاری در این عرصه  تأکید  کرد.

محرمی اظهار داشت: تئاتر به زبان ساده ، رسا و گسترده بر بیداری افکار و تغییر نگرش مخاطبین تأثیر  می‌گذاد و تئاتر کوتاه نیز با توجه به زمان کم اجرا ، مفاهیم ا به صورت نمادین بر مخاطب عرضه می‌دارد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی نمایش کوتاه انتقال مفاهیم در کم‌ترین زمان به تماشاگر است، نمایش کوتاه برگرفته از وقایع جامعه هستند و باید ارتباطی انسانی و واقعی با مخاطب ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای گسترش مفاهیم اجتماعی و فرهنگی در جامعه رونق بخشیدن به هنر نمایش است، عنوان کرد: هنگامی‌که این هنر رونق گیرد باعث می‌شود که هنرمند و صاحب اثر علاقه و انگیزه‌‌ای بیشتری نسبت به خلق آثار با اینگونه مفاهیم پیدا کند.

گفتنی است نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، در راستای تحقّق شعار سال 1394، به نام سال دولت و ملّت، همدلی و همزبانی و نیز با توجّه به اعلام سال 94 به عنوان سال تئاتر توسّط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای تحقّق سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در جهت رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی، برگزار می‌گردد.

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل تبیین زمینه‌های همدلی و همزبانی  دولت و ملّت ،  توجّه به مبانی وشاخص‌های فرهنگ و سنن بومی هر منطقه  با تأکید بر نمادهای فرهنگی،  از جمله پوشش و آداب و رسوم محلّی ، پرداختن به ارزش‌های ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف، از جمله دفاع مقدّس و نهضت‌های مذهبی و ملّی در مناطق  مختلف کشور، تبیین زمینه‌های تقویت صلح جهانی،  توجّه به محیط زیست وآموزش غیرمستقیم حفظ ونگهداری ازآن،با اولویّت حفظ ونگهداری منابع طبیعی  و تبیین زمینه‌های تقویت  حسّ نوع¬دوستی ومشارکت‌های اجتماعی، به ویژه هنگام وقوع بلایای طبیعی برگزار می‌شود.نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از 23 لغایت 27 مرداد ماه در شهرستان اهر برگزار خواهد شد و نمایش های راه یافته به بخش مسابقه در شهرستان های کلیبر ،هریس،ورزقان ،هوراند،جلفا و خدآفرین  اجرا می شوند.

دکمه بازگشت به بالا