مخالفت باشگاه ماشین‌سازی با ادامه لیگ نوزدهم

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی پیگیری مسابقات لیگ برتر را به ضرر بازیکنان و باشگاه‌ها دانست.

به گزارش ایسنا، حسن آذرنیا در واکنش به احتمال از سرگیری رقابت‌های فصل نوزدهم لیگ‌برتر با بیان اینکه “چنین تصمیمی با هیچ منطق و استدلالی قابل توجیه نیست،” اظهار کرد: اکنون بیش از دو ماه از آخرین بازی برگزار شده لیگ گذشته و همه تیم‌ها بدون تمرین و بلاتکلیف مانده‌اند که تاکنون این امر در تاریخ فوتبال ایران و دنیا بی‌سابقه است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی در ادامه اظهاراتش افزود: بر اساس اصول حرفه‌ای فوتبال وقتی بازی‌ها و تمرینات تیم‌ها بیش از  دو ماه تعطیل می‌شود برای از سرگیری رقابت‌ها حداقل باید شش هفته برای آماده سازی جسمانی و تاکتیکی مجدد تیم‌ها زمان صرف می‌شود که چنین امری در شرایط فعلی و نزدیکی زمان شروع فصل آینده عملا امکان پذیر نیست.

آذرنیا با تاکید بر اینکه علاوه بر آمادگی جسمانی و تاکتیکی اعضای تیم باید از لحاظ روحی و روانی نیز آمادگی لازم کسب کنند، اضافه کرد: برگزاری مسابقات باعث وارد آمدن فشار به بازیکنان و زمینه سازی برای مصدومیت آنان می‌شود و علاوه بر این درصورت از سرگیری مسابقات در شرایط فعلی قطعا شاهد افت فنی تیم‌ها و کاهش کیفیت مسابقات خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: واقعا جای تعجب دارد که عده‌ای بدون ارزیابی شرایط موجود و در نظر گرفتن تبعات غیر قابل جبران، خواستار برگزاری مسابقات هستند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی در ادامه افزود: وقتی کشورهای صاحب نام دنیای فوتبال مانند فرانسه، آرژانتین و هلند که فوتبال در آنها به عنوان صنعت و تجارت تعریف شده و تمام اصول حرفه‌ای باشگاه‌داری از جمله حق پخش و فروش بلیت و … رعایت می‌شود، با وجود ضرر مالی فراوان تصمیم به نیمه‌تمام ماندن مسابقات گرفته‌اند، چگونه است در فوتبال ما که اساسا بحث درآمدزایی باشگاه‌ها موضوعیت ندارد، قصد برگزاری مسابقات در شرایط بحرانی کنونی را داریم؟

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا کسی می‌تواند مسئولیت تبعات این امر را بر عهده بگیرد؟ بیان کرد: وقتی هنوز شرایط برای امور عادی و الزامی جامعه مانند بازگشایی کامل مراکز آموزشی، خدماتی و حتی مطب‌های پزشکان متخصص فراهم نیست، چرا برخی به برگزاری مسابقات فوتبال که صرفا جنبه سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت برای مردم دارد، اصرار می‌کنند؟

حسن آذرنیا با اشاره به دستورالعمل اخیر کمیته پزشکی فیفا در خصوص ممنوعیت برگزاری لیگ‌های فوتبال تا اطلاع ثانوی، عنوان کرد: در جایی که عالی‌ترین ارگان تصمیم‌گیری فوتبال دنیا از سرگیری مسابقات را ممنوع اعلام می‌کند، چگونه افرادی در فوتبال ایران دنبال برگزاری مسابقات به هر قیمت هستند؟

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی در پایان اظهاراتش تاکید کرد: از سرگیری مسابقات لیگ برتر در شرایطی که هنوز از شیوع کرونا جلوگیری نشده، حتی بدون تماشاگر هم به هیچ عنوان قابل درک نیست و صرفا جنبه پر کردن تقویم را دارد و فاقد کیفیت و ارزش رقابتی خواهد بود، امیدوارم متولیان امر با در نظر داشتن ‌تمام جوانب تصمیم مناسب را اتخاذ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا