گردشگری در پهنه های آبی آذربایجان‎شرقی جان می‌گیرد

دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‎شرقی از توسعه گردشگری در پهنه های آبی استان با سرمایه‌گذاری های گسترده در این مناطق خبر داد.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جلسه کمیته بهره برداری از پهنه‌های آبی استان با حضور مدیر ‌کل آب منطقه‌ای و برخی از سرمایه‌گذاران حوزه پهنه‌های آبی استان با اشاره به اینکه پیرو جلسات گذشته لیست معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری آبی استان ارائه و در کمیته اقتصادی استان مصوب شد، اعلام کرد: ظرفیت موجود در استان جهت بهره‌برداری بیشتر و توسعه گردشگری، توسط آب منطقه ای آذربایجان شرقی به صورت فراخوان سرمایه گذاری اعلام خواهد شد.

وی همراهی آب منطقه استان برای سرمایه گذاری در ظرفیت های آبی و فراهم سازی امکانات لازم جهت پیشبرد اهداف گردشگری را ضروری دانست.

حمزه زاده با اشاره به اینکه از جمله سرمایه‌گذاری های شاخص و بزرگ کشور، سرمایه‌گذاری در سد امند با مساحتی بیش از ۴۴۰ هکتار است، ادامه داد: طرح مطالعاتی و تخصصی این پروژه همچنان در حال انجام بوده و برخی از مسائل مطرح شده از جمله نحوه بهره‌برداری از آب سد و کانالیزاسیون کردن آب ورودی به این پروژه، با مساعدت آب منطقه ای استان در حال بررسی و پیگیری است تا اهداف و چشم‌انداز سرمایه‌گذار این پروژه با حمایت های در نظر گرفته شده در آینده‌ای نزدیک تحقق یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا