زواید بافت تاریخی بازار اردبیل حذف می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از حذف هر گونه الحاقات زاید در بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در نشست با کسبه سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل با اشاره به اهمیت تاریخی این سرا گفت: در سالیان گذشته این محل، مکانی برای برگزاری جشن‌های مذهبی و مردمی بوده است که ضرورت دارد مجددا این سرا احیا شده و شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در آن باشیم.

او افزود: استفاده از مولفه‌های گردشگری برای بازدید گردشگران یکی از لازمه‌های بازار تاریخی اردبیل است چرا که بازار‌های تاریخی در هر منطقه‌ای یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بوده و انتظار می‌رود کسبه بازار در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند که اداره کل میراث فرهنگی نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی بیان کرد: در دو سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری اداره کل میراث فرهنگی استان تمام توان خود را برای احیای سرای وکیل به کار گرفته و تاکنون نیز با همراهی کسبه محترم روند ساماندهی آن به پایان رسیده و در اختیار کسبه قرار گرفته است.

فلاحی در مورد احیای سردر ورودی سرای وکیل تصریح کرد: طرح بازگشایی سردر ورودی به زودی در کمیته فنی میراث فرهنگی مطرح خواهد شد و در خصوص تکمیل تنها طاق باقیمانده آن نیز برای الحاق این سرا به مجموعه بازار تصمیم‌گیری و پس از تصویب اجرایی می‌شود.

او از حذف هر گونه الحاقات زاید در این مجموعه تاریخی خبر داد و افزود: با مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی و شهرداری برخی زواید فعلی از جمله آلاچیق‌های احداث‌شده در این مجموعه که بر خلاف ضوابط بافت تاریخی است، برچیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا