حضور ستاره‌های شطرنج جهان در مسابقات آنلاین جام ملتها/ تساوی فیروزجا

مسابقات جام آنلاین ملتها که با ابتکار فیده راه اندازی شده از روز گدشته آغاز شد و شطرنج بازان در دو دور بار یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره های شطرنج  جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان  حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان  جهان در بخش کلاسیک  از مهم ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می رود.

دور اول این مسابقات روز گذشته (۱۶ اردیبهشت ماه) پیگیری شد که در آن علیرضا فیروزجا در تیم منتخب جهان دست به مهره شد. فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریف چینی با ریتینگ ۲۷۵۲ قرار گرفت. وی یی چینی که در رده بیستم جهان دارد در حالی مقابل فیروزجا جوان قرار گرفت که او در رده بیست و یکم است.

فیروزجا که به لطف اشتباه حریف برتری خوبی به دست آورد  به رغم زمان کم حریف نتوانست پیروز این بازی شود و از او تساوی گرفت. در این دور که تیم منتخب جهان با ترکیب تیمور رجبوف، علیرضا فیروزجا، امین باسم و ماریا موزیچوک مقابل تیم قدرتمند چین قرار گرفت با نتیجه سه بر یک بازی را واگذار کرد.
در دور دوم این رقابت ها تیم منتخب جهان برابر هند حاضر شد. فیروزجا در این دور مقابل هری کریشنا با ریتینگ ۲۶۹۰ قرار گرفت و درحالی که از لحاظ ریتینگ برتری داشت به تساوی رضایت داد. در این دور تیم منتخب جهان با نتیجه دو ونیم بر یک و نیم پیروز شد.
کاپیتان تیم منتخب جهان آرکادی دورکوویچ رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا