پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در تبریز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل در راستای وظایف سازمان انتقال خون و با هدف تامین پلاسمای حاوی آنتی بادی علیه کووید ۱۹، پلاسمای بهبودیافتگان کرونا را دریافت می‌کند.

دکتر وحید مثمر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان یکی از ۱۴ استان برگزیده در زمینه دریافت پلاسما افزود: بهبود یافتگان از بیماری کووید ۱۹ که یک ماه از بهبودی کامل آنها سپری شده می توانند به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خود کنند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با عنوان «پویش شکرانه سلامت» اجرا می شود، تاکید کرد: اخذ پلاسمای اهدایی با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام و ذخیره می شود.

دکتر مثمر با اشاره به اینکه داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می شوند، گفت: همچنین قبل از دریافت پلاسما برخی آزمایشات اولیه انجام می شود تا در صورت داشت شرایط لازم از آنان پلاسما دریافت شود.

وی ادامه داد: شرایط عمومی برای اهدای خون داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: داوطلبان برای اهدای پلاسما می توانند در ماه مبارک رمضان صبح ها و بعد از اذان مغرب به مرکز انتقال خون مسجد کبود تبریز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با روابط عمومی این اداره کل به شماره تلفن  ۳۲۸۶۳۷۹۶ تماس گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا