۶ هزار بازرسی ویژه رمضان از اصناف آذربایجان‌شرقی انجام شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بر افزایش نظارت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان گفت: بیش از ۶ هزار مورد بازرسی در ۱۵ روز گذشته انجام شده است.

مقصود رضازاده روز پنجشنبه در فگت و گو با ایرنا با اشاره به بخشی از اقدامات نظارتی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، اظهار کرد: با تعداد بازرسی های یاد شده از بنگاه های اقتصادی آذربایجان شرقی در قالب طرح نظارتی رمضان ۹۹ و در نتیجه بازرسی های مستمر بیش از ۴۰۰ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

وی از تشدید و تداوم اقدامات نظارتی در روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر خبر داد و افزود: نظارت بر عرضه انواع میوه، شیرینی جات، نان، اقلام پروتئینی و برخی خدمات نظیر غذاخوری ها و تالارهای پذیرایی از اولویت های کالایی و خدماتی بازرسان این معاونت در این ایام می باشد.

وی گفت: در ۱۵روز گذشته تعداد ۱۲۶۹ مورد گزارش مردمی از طریق درگاه های مختلف از جمله به صورت حضوری و سامانه های تلفنی ۱۲۴، ناظران افتخاری سایت ۱۲۴، اپلیکیشن آپ و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی، دریافت و رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده برای ۲۰۱ واحد صنفی متخلف شده است.

رضازاده بر لزوم استفاده از ظرفیت و همکاری همه نهادها و دستگاه های استانی از جمله اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی در انجام بازرسی ها و برخورد با متخلفان تأکید کرد و افزود: انجام بیش از ۵۵۰ مورد گشت مشترک بازرسی با نهادهای مختلف آذربایجان شرقی از دیگر محورهای اجرایی طرح مذکور بوده و در گشت های مشترک نیز ۱۰۵ واحد متخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی تمامی بنگاه های اقتصادی را ضروری برشمرد و گفت: اصناف و بازاریان در رعایت تمام الزامات نظام صنفی اهتمام ویژه داشته باشند.

رضازاده افزود: شهروندان عزیز می توانند هرگونه شکایت و گزارش خود، در مواجهه با تخلفات صنفی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ تازمان حصول نتیجه پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا