اتمام مرمت ۲ مسجد تاریخی و یک امام‌زاده شهرستان عجب شیر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت سه اثر تاریخی شهرستان عجب شیر تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

اتمام مرمت 2 مسجد تاریخی و یک امام‌زاده شهرستان عجب شیر

احمد حمزه زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مرمت و ساماندهی مساجد گوروان و شیرلو و همچنین امام‌زاده قاسم شهرستان عجب شیر طی سال‌های اخیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته بود که تا پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع برای مرمت و ساماندهی این سه اثر تاریخی قریب به ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است، ادامه داد: طی مرمت و ساماندهی مساجد تاریخی گوروان، شیرلو و امام‌زاده قاسم برای ۱۳۰ نفر بطور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اهم اقدامات انجام شده در مسجد گوروان اشاره کرد و گفت: تاکنون اقداماتی نظیر اجرای ازاره سنگی، تعویض بعضی از آجر های تخریب شده، اجرایی کف سازی دور مسجد به عرض ۱٫۵ متر، اجرای نمای آجری، نصب و تعمیر درب و پنجره های چوبی، محوطه سازی محوطه، کف سازی، برداشت الحاقات، بزرک کاری درب و پنجره های چوبی، رنگ زدایی ستون‌ها و تیر های اصلی انجام شده است.

حمزه‌زاده به اقدامات مرمتی انجام گرفته در مسجد شیرلو و امامزاده قاسم نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا در مسجد شیرلو و امامزاده قاسم نیز اقداماتی نظیر تثبیت و مرمت نقاشی های روی چوب، اجرای دیوار با سنگ اسپراخوان، برداشت لایه های محراب و بازسازی آن، مرمت ستون ها، بزرک کاری درب و پنجره های چوبی صورت یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا