سهم ۷۱ درصدی کمیته امداد آذربایجان شرقی از کمک‌های مردمی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: ‌سهم بودجه استانی کمیته امداد از کمک‌های مردمی ۷۱ درصد و از بودجه دولتی ۲۹ درصد است.

محمد کلامی در آیین افتتاح منازل مددجویی آسیب دیده در زلزله آذربایجان، اظهار کرد: امروز به خود بالیدیم که نیروهای مسلح استان نیز در کنار خادمان امداد قرار گرفته‌اند و صحنه‌های زیبای احسان را خلق کردند.

وی افزود: در سال ۹۵ سهم بودجه ما از بودجه دولتی ۷۰ درصد و از بودجه مردمی ۳۰ درصد بود، ان شاالله کمیته امداد استان در دو سال آینده از بودجه دولتی بی‌نیاز خواهد شد و این در نتیجه تلاش خیران است.

وی گفت: بسیار خرسندیم که توانستیم در طول سه سال گذشته هر سال به طور میانگین ۸۰۰ خانه مددجویی را ساخته و تحویل نیازمندان دهیم و جای بسی خرسندی است که امروز هم توانستیم یک باب مسکن مددجویی را با حضور رئیس کمیته امداد کشور افتتاح کنیم.

به گزارش ایسنا، کلامی از افتتاح هفت ساختمان اداری با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در طول سه سال گذشته ساخته شده است، خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه رسالت کمیته امداد حمایت محض و یا توزیع غذا نبوده، بلکه راهکاری بلند مدت، برنامه ایجاد اشتغال و خودکفایی و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، آموزشی و مهارتی برای عبور از فقر وجود دارد.

وی از بین رفتن فقر را منوط به ارتقاء فرهنگی و دانش دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در تمامی صحنه‌ها و هر جایی که انقلاب نیاز به سرباز داشته باشد، حضور داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا