آذربایجان‌شرقی به سمت مهار کرونا حرکت می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برخی مواقع افزایش بیماریابی موجب افزایش آمار تعداد مبتلایان به کرونا می‎شود، گفت: این موضوع جای نگرانی نیست و در واقع این استان بر اساس داده های بدست آمده به سمت مهار بیماری کرونا حرکت می‌کند.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونای آذربایجان شرقی اظهار کرد: آنچه که موجب سرافرازی است روند بیماری در کشور در حال مدیریت است و نقطه غرورآفرین آن کاهش فوت بیماران کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌های بدست آمده در مقابله با کرونا با همدلی و همکاری بوده است، گفت: بی دقتی موجب شدت شیوع کرونا می‌شود و بر این اساس از مردم، اصناف، واحدهای اداری و تولیدی می‌خواهیم فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

پورمحمدی همچنین ادامه داد: در مقابله با کرونا سیاست های ستاد کرونای استان ها متفاوت خواهد بود و بر اساس مقتضیات هر استان تصمیم گیری می شود.

وی افزود: مدارس نیز از ۲۸ اردیبهشت بازگشایی می شود اما به صورت رسمی نیست بلکه دانش آموزان به صورت اختیاری می توانند در مدرسه حضور یافته و رفع اشکال کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: در خصوص دانشگاه ها نیز در جلسه بعدی تصمیم گیری می شود.

پورمحمدی همچنین با اشاره به ارتباط ویدئو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب با ستاد کرونای کشور و ابراز رضایت ایشان از عملکرد این ستاد در کشور، گفت: ارتباط رهبری با ستاد غرورآفرین بوده و از عملکرد ستاد ابراز رضایت کردند.

وی ادامه داد: متانت و سراسیمه نشدن مردم در بحران کرونا مورد ستایش رهبری قرار گرفت و فرمودند این آزمون تاریخی برای ایران سربلندی و برای غرب شکست و سرافکندگی به دنبال داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات رهبری، تاکید کرد: در امتحان تاریخی قرار داریم و موجب افتخار است که رهبری از عملکرد ستاد کرونا راضی هستند.

پورمحمدی همچنین افزود: در شهرهایی که زرد و قرمز هستند مراسم لیالی قدر در چند نقطه برگزار می شود البته در شهرهای با خطر متوسط و بالاتر به زودی تصمیم گیری نهایی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند، ادامه داد: البته اگر دوران کرونا هم تمام شود آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن تا مدت ها باقی خواهد ماند.

وی همچنین با اشاره به اینکه  موضوع پاکسازی معتادان متجاهر در دوران کرونا مهم  است، گفت: این اقدام باید سریعتر انجام شود و برای تحقق مجدد آن همه پای کار هستند بر این اساس با همکاری یکدیگر زودتر اقدامات لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت رسیدگی بیشتر کادر پزشکی درمانی به بیماران غیر کرونایی در تبریز تاکید کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا