نرخ کرایه تاکسی در تبریز ۱۱ تا ۳۱ درصد افزایش یافت

با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز نرخ کرایه تاکسی ها در این کلانشهر افزایشی بین ۱۱ تا ۳۱ درصد یافت که در نوع خود عجیب بوده و بروز مشکلات عدیده بین شهروندان و رانندگان تاکسی را محتمل می‌کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز خود با لایحه شهرداری مبنی بر افزایش حداقل ۱۱ درصدی کرایه تاکسی‌ها با توجه به وضعیت معیشتی تاکسیرانان و آسیب وارده به کسب و کار آنها در اثر شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه دولت مبنی بر کاهش تعداد مسافران به ۳ نفر، با ارایه تغییراتی مبنی بر افزایش حداکثر ۳۱ و حداقل ۱۱ درصدی در برخی مسیرهای شهری موافقت کردند.

بر این اساس لایحه شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در برخی مسیرها ۱۱ درصد و در برخی مسیرها ۳۱ درصد به تصویب رسید که در نوع خود عجیب و بی مانند است!

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت به بیشتر شهرها اجازه افزایش ۱۱ درصدی کرایه تاکسی ها را داده است، گفت: اما افزایش ۳۱ درصدی در بعضی مسیرها به شهروندان فشار می آورد و شاید منجر به بروز برخی مشکلات شود.

محمدحسین اکبرنژاد اضافه کرد: موضوع سرشکنی مسافران به ۳ نفر هنوز در برخی شهرها تصویب نشده است و واقعیت این است که رانندگان تاکسی واقعاً در این رابطه مشکلات زیادی دارند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: با لحاظ بررسی های کارشناسانه، حداکثر افزایش ۳۱ درصد برای فعالان این بخش رضایت بخش است.

عبدالله تقی پور افزود: امروز قیمت واحدی بین رانندگان و مسافران ساری و جاری است که اگر قیمت دیگری تعیین شود، کم اهمیت جلوه دادن مصوبه شورای اسلامی است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز از نحوه نرخ گذاری نرخ کرایه تاکسی ها انتقاد کرد و گفت: پیشنهاد من این است که نرخ ها برای تمام مسیرها یکی شود چون با این شرایط مردم و تاکسی رانان دچار مشکلات عدیده خواهند شد.

محمدباقر بهشتی اظهار داشت: این طور نباشد که در وسط مسیر که شهروندی از تاکسی پیاده شد، راننده نیز خالی برود اما کرایه او را تا آخر مسیر اخذ کند.

وی  از ارایه نرخ‌های رند و راحت توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تشکر کرد و افزود: اگر ستاد کرونا تصویب می‌کند ۳ نفر از تاکسی استفاده کنند، آن سه نفر باید هزینه نفر چهارم‌ را هم پرداخت کنند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از عدم تخصیص بودجه های مناسب برای ناوگان تاکسیرانی تبریز، گفت: امسال برای قطار شهری یکهزار میلیارد تومان و برای اتوبوسرانی ۵۰۰ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است، اما هیچ هزینه و بودجه‌ای برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته نشده است.

غلامحسین مسعودی ریحان افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا باید به رانندگان تاکسی کمک کرد و شهرداری نیز باید بودجه‌ای همانند سایر وسائط حمل و نقل عمومی برای تاکسی ها اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در کلانشهر تبریز فعال است که میانگین عمر بیش از ۵ هزار دستگاه آن بیشتر از استاندارد جهانی است که جزو رتبه های آخر کلان شهرهای ایران به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا