دادگستری آذربایجان‌شرقی با سالن های مُد خانگی برخورد می‌کند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این مجموعه با مزون‌ها و شوهای خانگی البسه و پوشاک برخورد می‌کند.

احمد موقری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بر لزوم شناسایی و برخورد با مزون ها و شوهای خانگی البسه و پوشاک قاچاق در استان تاکید و اضافه کرد: با وجود اینکه مانند گذشته شاهد عرضه گسترده لباس های خارجی قاچاق در فروشگاه ها و مغازه ها نیستیم، اما این لباس ها در مزون ها و شوهای خانگی عرضه می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا علاوه بر عرضه البسه و پوشاک قاچاق در قالب شوهای خانگی، با تبعات دیگری اجتماعی و فرهنگی از جمله مسائل اخلاقی نیز در این زمینه مواجه هستیم.

موقری با اشاره به تصمیمات کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی، ادامه داد: در این نشست مقرر شد اطلاعات اولیه و آگهی های تبلیغاتی تشکیل جلسات مزون ها توسط پلیس فتا در فضای مجازی و نیز سایر ضابطین رصد، شناسایی و پس از جمع آوری اطلاعات و قبل از تشکیل مزون، مراتب جهت برخورد قانونی به اتحادیه مربوطه و پلیس امنیت اخلاقی و پلیس نظارت بر اماکن استان منعکس شود.

وی قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه را از دیگر دغدغه های مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی عنوان و بر پلاک کوبی دام و نظارت بیشتر دستگاه های متولی برای جابجایی دام زنده در استان تاکید کرد.

موقری گفت: در این زمینه نیز نیروی انتظامی مکلف است طرح ممنوعیت حمل و نقل دام بدون فاقد پلاک را در دستور کار خود قرار دهد و در همه راه های مواصلاتی و به خصوص مبادی ورودی و خروجی استان نسبت به کنترل وسایط حمل و نقل دام زنده اقدام کند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی با حضور سازمان جهاد کشاورزی و سایر مراجع استان نیز حسب مورد و به تشخیص سازمان دامپزشکی ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به تشکیل جلسه اختصاصی برای اجرایی کردن دستورالعمل پلاک کوبی دام ها و بررسی نحوه اجرای و موانع اجرایی آن تشکیل جلسه داده و باید نتیجه را به معاونت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا