چه کسی در قبر شاعر ایرلندی خوابیده؟

خبرگزاری ارک: فرانسوی‌ها مدارکی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد فرد دیگری به جای «دبلیو.بی. ییتس»، شاعر ایرلندی برنده نوبل ادبیات به خاک سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با رو شدن مدارک رسمی که از سوی فرانسوی‌ها به سفارت ایرلند در این کشور عرضه شده‌، روز به روز نظریه دفن شدن جسد فرد دیگری به جای «ویلیام باتلر ییتس»، شاعر بلندآوازه برنده نوبل قوت می‌گیرد.

«ییتس» پیش از مرگ در سال 1939 وصیت کرد جسدش را خیلی سریع در فرانسه دفن کنند و بعدها او را به «اسلیگو»ی ایرلند که الهام بخش سرودن بسیاری از اشعارش بود،‌ منتقل کنند. اما حالا مشخص نیست فردی که در قبر او خوابیده‌، خودش است یا فردی دیگر.

1430286021063_Irish-poet-WB-Yeats-in-Ne-007

طبق آنچه در این مدارک آمده‌، دیپلمات‌هایی که در پاریس مستقر بودند، مسوولیت جابجایی جسد ییتس را بر عهده داشتند. این مدارک در میان وسایل شخص یکی از مسوولین سابق وزارت امور خارجه فرانسه پیدا شده و ماه گذشته توسط پسر او به سفارت ایرلند فرستاده شد.

به گزارش گاردین‌، چندی پیش بود که شاهزاده چارلز به همراه همسرش دوچس کورنول به مناسبت صدوپنجامین سالگرد تولد ییتس به «اسلیگو» رفتند و یاد وی را گرامی داشتند.

«ویلیام باتلر ییتس» که شعرهایش جزو محبوب‌ترین قطعه‌ها در میان ایرلندی‌هاست‌، متولد 13 ژوئن 1865 است. او که شعرهایش الهام‌بخش دیگر شاعران و نویسندگان بوده‌، در سال 1939 درگذشت. آثار این شاعر که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن بیستم محسوب می‌شود، شامل مضامین عاشقانه و سیاسی است.

دکمه بازگشت به بالا