کدام شهرهای آذربایجان شرقی کرونایی‌تر هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمار مبتلایان در شهرهای استان آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس ۳۰ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت برخی از شهرها وضعیت سفیدی کرونایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، محمدحسین صومی در حاشیه سفر به بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران، در مورد آمار مبتلایان در شهرهای استان اظهار داشت: موارد مبتلا در شهرستان بناب از متوسط استانی پایین است و بالاترین میزان ابتلا بر اساس ۳۰ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، به ترتیب در شهرستان اهر، میانه، شبستر، هریس، کلیبر، هشترود، سراب، عجب شیر، هوراند، تبریز، مرند و بناب است.

وی گفت: شهرستان بناب در کنار شهرهایی است که وضعیتشان نسبتاً مناسب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همچنین ادامه داد: شهرستان‌های خداآفرین، جلفا، بستان آباد، شهرهایی هستند که به عنوان مناطق کم خطر اعلام شده‌اند.

وی گفت: در روزهای اخیر در شهرستان مراغه با افزایش آمار روبه‌رو هستیم و این یک خطر برای شهرستان بناب نیز محسوب می‌شود که آمار شهرستان را تحت تأثیر قرار دهد.

این مقام ارشد ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این ویروس یک ویروس ناشناخته است بیان کرد: در کشور مواردی بوده است که پرستار ۲۵ ساله مبتلا و فوت شده است پس جوانان فکر نکنند که از این بیماری مصون خواهند بود و رعایت موارد بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

صومی گفت: برای مقابله با آبشار التهابی که این ویروس در بدن فرد بیمار به راه می‌اندازد، در استان مواردی بوده که تا ۳۰۰ میلیون تومان روی فرد بیمار هزینه صرف شده است.

وی در مورد کنترل مادران باردار و جلوگیری از مرگ و میر آنها گفت: ۱۳۱ مورد به بیمارستان مراجعه کردند که از این موارد تعدادی بستری، ۲۴ نفر به آسی یو منتقل شده و ۶ نفر زیر دستگاه رفته‌اند که بر اساس معیارهای جهانی و کشوری مواردی که زیر دستگاه می‌رود درصد زنده ماندن آن‌ها را ۵۰ درصد در نظر می‌گیریم که به لطف خداوند و تلاش همکاران درمان هیچ مورد فوتی از مادران باردار گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا