ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری نماز عید فطر تصمیم‌گیری می‌کند

وزیر کشور گفت: چگونگی برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر، کنکور و بازگشایی آستان‌های مقدس و حرم ها در نشست امروز کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث و بررسی شد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهارداشت: در این جلسه دستورات متعددی بررسی شد که یکی از آنها،  بحث روز قدس و نحوه و چگونگی اجرای این روز بود. موضوع دیگر حرم ها و آستان‌های مقدس بود که باید تصمیم گیری شود.
وی دستور دیگر جلسه امروز کمیته را چگونگی برگزاری کنکور اعلام کرد و ادامه داد: روی هر کدام از این موضوع ها، بحث‌های مفصلی انجام و در هر کدام هم روش‌ها و راهکارهای مختلفی در جلسه مطرح شد که باید ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره راهکارهای ارائه شده تصمیم بگیرد.
وزیر کشور تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی نماز عید فطر بود که پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شد. از جمله اینکه فقط در شهرهایی که سفید هستند در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌ها نماز عید فطر برگزار شود.

رحمانی فضلی افزود: پیشنهاد دیگر این بود که در شهرهای سفید و زرد که بیش از ۴۰۰ شهر را شامل می شود، نماز عید فطر با همین شرایط برگزار شود؛ همچنین پیشنهاد شد نماز عید فطر در کل کشور با رعایت شرایط پروتکلی در همه مساجد اقامه شود. البته همه تصمیمات باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقال داده شود و ستاد روی این موضوع ها و پیشنهادات تصمیم بگیرد.  بنابراین اعلام این تصمیمات قطعیت ندارد و وقتی قطعی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز دیدگاه های متفاوتی درباره موضوعات یادشده مطرح شده که باید در باره هر کدام، جامع نظریات در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مردم ایران مشتاق حضور در حرم های مطهر و منتظر بازگشایی آن هستند و این امری کاملا روشن است، اما در این زمینه، بایستی همه جوانب را جامع ملاحظه کرد.

وزیر کشور یادآورشد: باید در مورد بازگشایی آستان های مذهبی به ویژه حرم امام رضا (ع) همه جوانب مساله را در نظر بگیریم زیرا در این زمینه، مساله ازدیاد مسافرت ها و فعالیت رستوران ها، هتل ها و بازار را شاهد خواهیم بود و به همین دلیل، باید موضوع را به صورت همه جانبه در نظر بگیریم تا بتوانیم تصمیمی درست و منطقی اتخاذ کنیم.

هجدهمین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نشست امروز-چهارشنبه- خود که با حضور اعضا و نمایندگان بخشهای مختلف برگزار شد، به بررسی چهار موضوع نحوه برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز عید سعید فطر،  چگونگی بازشدن اماکن متبرکه و مقدس و برگزاری کنکور سراسری اختصاص داشت.

در این نشست علاوه بر اعضای ثابت کمیته که از دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای امنیتی و انتظامی هستند، «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و نمایندگان تولیت های آستان قدس رضوی (مشهد)، آستان حضرت معصومه (س) قم، شاهچراغ شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری به عنوان مهمان حضور داشتند که دیدگاههای خود را در باره چگونگی بازگشایی اماکن مقدس بیان کردند.

«ابراهیم خدایی» رییس سازمان سنجش آموزش کشور هم در باره نحوه  برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در تاریخ های اعلام شده توضیحاتی ارایه کرد.

«علی رضا رئیسی» معاون بهداشت و «ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست، دیدگاههای وزارتخانه متولی امر درمان بیماری کرونا را در باره مسایل مطروحه به اطلاع وزیرکشور و اعضای کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رساندند.

در این نشست مقرر شد نتایج این جلسه پس از بررسی و تصویب نهایی در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چند روز آینده به اطلاع مردم برسد.
همه اعضای نشست تاکید داشتند که هر نوع تصمیمی در زمینه بازگشایی اماکن مختلف در کشور باید با رعایت جوانب و ملاحظات مبتنی بر رعایت سه اصل تامین سلامت، امنیت و مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا