بسته‌های معیشتی بدون درج آرم اهدا کنندگان توزیع شود/مسجدی‌ها در خط مقدم مقابله با کرونا پای کار هستند

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت آذربایجان شرقی گفت: بسته‌های معیشتی ارزش چندانی در مقابل آبرو و حیثیت اشخاص ندارد، پس بدون فیلم برداری و عکس برداری، بدون درج نام ستاد توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محسن ایرانزاد در جمع مسئولین ستادهای پشتیبانی مدافعین سلامت مناطق تبریز، با تاکید بر این که فراموش نکنیم هر فعالیتی صرفا جهت رضای خداوند قادر و متعال است، اظهارداشت: چنانچه خداوند متعال در قرآن وعده داده است “إن تنصروا الله ینصرکم”، پس راستی و صداقت باید در سرلوحه کارهایمان باشد.

وی با بیان این که ما امانت دار امانت‌های مردم هستیم، خاطرنشان ساخت: باید حداکثر تلاش خود را به کار بگیریم که در انتخاب اشخاص نیازمند دچار اشتباه نشویم، چراکه مردم بر اساس اطمینانی که به شما می‌کنند در این امر خیر شرکت می‌کنند.

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که ستاد منطقه باید جامعیت منطقه (محلات، کوچه‌ها و خانه‌ها) درون خویش را بشناسد و اولویت‌بندی در تهیه لیست از مناطق محروم باشد، گفت: اگر چندین مسجد در یکی از مناطق باشد، نباید هر مسجد تنها نیازمندان اطراف خود را شناسایی کرده و به آنان کمک کند، بلکه کوچه به کوچه بشناسند و نیازمندان را شناسایی کند.

وی با تاکید بر این که ستاد منطقه عناصر مؤثر، یعنی خیّرین تمام محلات منطقه را شناسایی و آن ها را در مجموعه خویش جای دهد، عنوان کرد: هنر ستاد منطقه ای این است که همه را در این کار خیر بتواند شریک کند، نه این که تنها با کسانی که در این امر پیشقدم هستند ارتباط داشته باشد.

ایرانزاد با بیان این که ستاد نباید همه را مقید کند که از آنها تبعیت نمایند، بلکه به یک تفاهم و تعامل برای کمک به محرومین و عدم موازی کاری از تمام عناصر مؤثر استفاده بهینه به عمل آید، ادامه داد: همانطور که مقام معظم در صحبت‌های خود همواره تاکید دارند، باید با گذشتن از آرم‏ ها به آرمان‏‌ها بپردازیم.

وی به حفظ آبرو و حیثیت تحویل گیرندگان بسته‌های معیشتی تاکید کرد و ابرازداشت: بسته‌های معیشتی ارزش چندانی در مقابل آبرو و حیثیت اشخاص ندارد، پس بدون فیلم برداری و عکس برداری، بدون درج نام ستاد و به صورت شبانه توزیع شوند.

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند؛ “خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه بر گیرد”، فعال و پویا بودن مسئولین مناطق را ضروری خواند و گفت: باید جهت خدمت به نیازمندان از یکدیگر پیشی بگیریم، قبل از اینکه این ماه رحمت از دست ما خارج شود.

مساجد و هیئت‌ها در ایام کرونا تعطیل نشدند

حجت‌الاسلام مجتبی نظری در جمع مدیران مناطق ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان با اشاره به این که ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان به هیچ ارگان و سازمانی وابسته نیست، اظهارداشت: فعالیت ستاد کاملا آتش به اختیار بوده و ماهیتی فرهنگی دارد.

وی با تاکید بر این که وظیفه ستاد توزیع بسته نیست، ابراز داشت: ستاد نشان داد که در دوره کرونا مسجد تعطیل نیست و از روحانی مسجد گرفته تا هیئت امنا، هیئت عزاداری و پایگاه مقاومت پای کار هستند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان ادامه داد: در زمان تعطیلی مساجد و هیئات، تحرک در بدنه جامعه وجود داشت و این عزیزان در حد توان برنامه داشتند.

جلوه زیبای همدلی شیعه و سنی در رزمایش مواسات

وی به یکی از نمونه‌های بارز رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و عنوان نمود: در یکی از مناطق سنی نشین استان، اهل سنت به شیعیان و شیعیان به اهل سنت کمک جمع آوری و توزیع می‌کردند که مصداق بارز همدلی است.

نظری در توصیه‌ای به مسئولین ستادهای پشتیبانی مناطق، گفت: در هنگام تحویل بسته‌ها ماسک زده و به سرعت آنرا تحویل داده و بروید و یا در مکانی قرار گذاشته و بسته را تحویل آنان دهید تا مبادا همسایه‌ها متوجه نشوند.

وی به کمک‌های بازاریان تبریز پرداخت و گفت: بازار تبریز هویتی دارد که این کمک‌ها هم باید در کنار دیگر کارهای خیر آنان مکتوب شود تا در تاریخ بازار تبریز ماندگار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا