پروژه تالار شهر تبریز یکی از پروژه های فاخر کشور خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بازدید از پروژه تالار مرکزی تبریز گفت: این پروژه به لحاظ طراحی، معماری و پوشش بخش های مختلف فرهنگی، یکی از پروژه های فاخر کشور خواهد بود.

“محمد محمدپور” با بیان اینکه این پروژه از جمله بزرگترین پروژه‌های متمرکز کشور است، گفت: این پروژه پس از چند سال وقفه از اواخر سال ۹۷ با استقرار پیمانکار در حال اجرا بوده و ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: متاسفانه به علت عدم تخصیص اعتبار کافی طی سال ۹۸ که از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب، تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت، روند پیشرفت آن کند است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با روش‌های شتاب دهی روند این پروژه را تسریع ببخشیم، زیرا در حال حاضر سرانه فضای فیزیکی فرهنگی مفید استان ۴ سانتی مترمربع است که با سرانه استاندارد فیزیکی دنیا که ۷۰ سانتی مترمربع است فاصله بسیاری دارد و با اجرای این پروژه میزان سرانه استان را می توانیم به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در حال تلاش برای دریافت اعتبار مصوب کامل در سال جاری هستیم، از بکارگیری ساز و کارهای دولتی از جمله ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی و همچنین مدنی جهت پیشبرد و تسریع روند این پروژه خبر داد.

وی افزود: این پروژه به لحاظ طراحی، معماری و پوشش بخش های مختلف فرهنگی، یکی از پروژه های فاخر کشور خواهد بود که با تمام قدرت آن را پیش برده و اجازه هیچگونه توقف را طی عملیات نخواهیم داد، زیرا به دستور مستقیم رئیس مدیریت برنامه و بودجه کشور این پروژه تداوم خواهد داشت و تخصیص اعتبار آن در سال ۹۹ در اولویت قرار خواهد گرفت.

محمدپور با بیان اینکه وسعت این طرح فرهنگی –  هنری ۱۸ هزار مترمربع است، اضافه کرد: تامین پارکینگ مورد نیاز برای تالار مرکزی تبریز بسیار ضروری است، لذا در حال تعامل و رایزنی مستمر با شهرداری تبریز هستیم تا اراضی لازم جهت احداث پارکینگ مورد نیاز نیز اختصاص یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا